جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یک هیئت مذهبی، یک قرارگاه فرهنگی و یک دانشگاه برای رفتارسازی در بین جامعه است، ازاین‌رو باید فعالیت در هیئات مذهبی با توجه و نگاه به این رسالت عظیم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع اعضای هیئات مذهبی، با اشاره به اهمیت و ارزش معنوی فعالیت در هیئات مذهبی اظهار کرد: آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) می‌فرماید: هیچ عبادتی را کوچک نشمارید شاید رضایت خداوند در آن باشد و هیچ گناهی را کوچک مپندارید شاید غضب خدا در آن باشد، این عالم فقید همچنین تأکید می‌کند که هیچ دعایی را کوچک نشمارید شاید محل استجابت خداوند باشد.

وی با بیان اینکه نباید هیچ خدمت و فعالیتی در دستگاه اباعبدالله(ع) را کوچک و کم‌اهمیت شمرد، خاطرنشان کرد: یک هیئت مذهبی، یک قرارگاه فرهنگی و یک دانشگاه برای رفتارسازی در بین جامعه است، ازاین‌رو باید فعالیت در هیئات مذهبی با توجه و نگاه به این رسالت عظیم باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه فرهنگ از رعایت کردن و نهادینه ساختن ارزش‌های اخلاقی در یک جامعه تقویت می‌شود، اضافه کرد: ما با بازخوانی سیره امام حسین (ع) در ایام محرم باید در کنار سیاه‌پوشی برای عزای ایشان، رفتار خود را هم همرنگ و همسان زندگی ائمه(ع) قرار دهیم.

وی گفت: همان‌طور که اگر در یک هیئت، استکبارستیزی نباشد ابن زیاد هم در آن هیئت سینه‌زنی خواهد کرد، در هیئاتی هم که صرفاً شور و دلسوزی کردن ظاهری باشد، رشد و تعالی برای رسیدن به مقامات عالیه بندگی وجود ندارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «وَ اَسْئَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنیِ الْمَقامَ الْمَحْمُود لَکُمْ عِنْدَاللّهِ» و از خداوند می‌خواهیم ما را هم به مقام محمود که اهل بیت (ع) نزد خدا دارند، برساند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید خود را در پای علم عزای امام حسین(ع) به مقام محمود برسانیم که برای تحقق این مهم هم باید به سبک و سیره حسینی اقتدا کنیم والا دست‌یابی به آن ممکن نیست.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: یک عزادار و فرد هیئتی باید سبک زندگی اجتماعی سیدالشهدا(ع) را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha