جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کمیلی

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان اسلام قصد کم‌رنگ جلوه‌ دادن اعتقادات مذهبی مسلمانان را دارند، گفت: هدف دشمنان از هجمه‌های فرهنگی، رواج بی‌بندوباری با هدف قرار دادن اعتقادات مذهبی و دینی میان اقشار مردم خصوصاً جوانان است .

حجت الاسلام حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با مهم دانستن جایگاه هیئت ها در معادلات امروز جامعه، گفت: هیئت ها قبل و بعد از انقلاب نقش بسیار مهمی در معادلات کشور ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: هیئت ها امروز، نقش محوریت و سنگر مقاومت در جامعه را دارند که باید براساس ماهیت اصلی هیئت ها نقش های آنان برای ترویج برخی از فرهنگ های جامعه پررنگ تر شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به محتوا نداشتن سخنرانی ها و مداحی ها تصریح کرد: هیئت های امروز دچار آسیب بزرگی هستند که مداحی ها و سخنرانی ها بار معنایی ندارد و یا تقلیدی است که باعث ضربه خوردن نسل امروز می شود.

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به آسیب رقابتی هیئت های عزاداری، افزود: هیئت ها و مساجد امروز بجای رقابت فرهنگی برای گسترش فرهنگ حسینی، درگیر رقابت امکانات بهتر داشتن نسبت به سایر مساجد و هیئت ها شده اند.

وی ادامه داد: هیئت های عزاداری در نشر فرهنگ عاشورا و تحکیم مبانی این فرهنگ انسان ساز، نقش بسیار مهمی دارند و ضرورت آسیب شناسی عزاداری ها در ماه محرم زیاد است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تاکید کرد: احیای عزاداری سنتی مهمترین راه مقابله با خرافات و بدعت گذاری در عزاداریها است.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه دشمنان اسلام قصد کم‌رنگ جلوه‌ دادن اعتقادات مذهبی مسلمانان را دارند، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان از هجمه‌های فرهنگی، رواج بی‌بندوباری با هدف قرار دادن اعتقادات مذهبی و دینی میان اقشار مردم خصوصاً جوانان است .

وی ادامه داد: سوگواری که ما را از این حقیقت فاصله دهد سوگواری نخواهد بود که این سوگواری باید جامعه را به عدالت و کاهش فاصله طبقاتی برساند و این کاهش فاصله را می‌توان در جریان عاشورا مشاهده کرد و محرم و عاشورا رسیدن جامعه به فضیلت‌ها است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی عنوان کرد: ناهنجاری‌هایی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود به دلیل فاصله گرفتن از فضیلت‌هایی است که سیدالشهدا(ع) در مسیر آن به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام کمیلی گفت: هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا در این راه ساماندهی و نظم مناسبی گرفته‌اند و به عنوان خیمه‌های ولایت مأموریت خود را در برابر حفظ این ارزش‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: جامعه اسلامی باید پیرو سیدالشهدا(ع) باشد و یکی از ارکان اساسی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، در مورد اتفاقات بعد از واقعه کربلا، تصریح کرد: برطرف کردن تبلیغات منفی دشمنان اسلام و حفظ کرامت شهدای عاشورا، از جمله اقدامات شاخص حضرت زینب(س) در زمان اسارت بعد از واقعه عاشورا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha