پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه استان هم‌زمان با نخستین جمعه ماه محرم به اردوی جهادی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روستاهای استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی ویژه همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و افزود: در قالب این اردوی جهادی گروهی از طلاب، مسئولان و اساتید حوزه علمیه استان به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند.

وی افزود: در نخستین جمعه ماه محرم این طلاب و حوزویان به روستاهای محروم استان اعزام شده و به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کردند.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: روستاهای پیربز، قتلیش، شهدای ناوه، ایزمان علیا و سفلی، میان زو، سوخ سو رحیمی، راستقان، قلعه جغ و گیفان ازجمله مناطقی بودند که همایش شیرخوارگان حسینی در آن‌ها با حضور طلاب و روحانیان جهادی برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر اهالی این روستاها از برگزاری این همایش، اظهار کرد: روحانیان و حوزویان اعزامی به این روستاها در همایش شیرخوارگان حسینی ایراد سخنرانی هم داشتند.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه از ده گردی به‌ منظور سرکشی و بازدید از روحانیان طرح هجرت مستقر در روستاهای استان خبر داد.

وی افزود: در این راستا ده گردی در روستاهایی ازجمله نظرعلی، نظرمحمد، کوسه، ایلانلو و ... در بخش سرحد شیروان انجام و از مبلغان طرح هجرت مستقر در این روستاها سرکشی شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: در حال حاضر 126 روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت در روستاها و مناطق محروم خراسان شمالی مشغول به فعالیت تبلیغی هستند.

وی تصریح کرد: البته از این تعداد 56 نفر مشاور مذهبی مدارس بوده و مابقی روحانیان طرح هجرت بلندمدت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha