پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: اگرچه نذر و وقف برای اطعام جسمی اهمیت دارد، اما نیاز امروز جامعه ما ثبت وقف برای اطعام فرهنگی به‌منظور عمق‌بخشی به اعتقادات دینی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با تجلیل از فعالیت‌های این نهاد در استان، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی موفق بوده و نمره خوبی می‌توان به عملکرد آن داد.

وی افزود: مدیران اوقاف و امور خیریه استان سعی کنند با تشریح برنامه‌های اجرایی این نهاد، ذهن مردم را به سمت وقف سوق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: لازم است در مناسبت‌های مختلف و با تبلیغات گسترده نحوه هزینه کرد موقوفات برای مردم بیان شود تا مردم نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند.

وی با تبریک به مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان، خاطرنشان کرد: با توجه به بومی بودن مدیرکل و زیرمجموعه آن می‌توان به‌صورت پویاتر و فعال‌تر برنامه‌های اوقاف را پیگیری کرد تا این مجموعه موفق‌تر از گذشته فعالیت خود را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر سرمایه‌گذاری مدیران اوقاف و امور خیریه استان بر وقف‌های معنوی و اطعام فرهنگی، افزود: اطعام عزاداران حسینی بسیار خوب است، اما اطعام فرهنگی و معنوی برای عمق‌بخشی به اعتقادات دینی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگرچه نذر و وقف برای اطعام جسمی اهمیت دارد، اما نیاز امروز جامعه ما ثبت وقف برای اطعام فرهنگی به‌منظور عمق‌بخشی به اعتقادات دینی مردم است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته ثبت وقف با نیت صرف برگزاری مراسم عزاداری و روضه سیدالشهدا(ع) به‌منظور نهادینه کردن برگزاری این مراسم ضروری بود، اما خوشبختانه امروز این نیت اشباع شده است، ازاین‌رو باید برای ثبت وقف‌های جدید به سمت نیازهای روز جامعه اسلامی برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha