پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، با معرفی صحیح معروف ها و منکرها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش «امر به معروف و نهی از منکر» بر ضرورت اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و تصریح کرد: گاهی نهی می ‌کنیم بی ‌آنکه معروف را برای مردم معرفی کنیم و این نمی‌ تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام و ذات انسان، پاکی‌ ها، خوبی ‌ها و فضائل جزو معروف ‌ها به شمار می ‌آیند و مهم این است که ابتدا خودمان معروف ‌ها را بشناسیم، اگر معروف‌ ها درست معرفی شوند منکرها نیز از بین می ‌روند.

حجت ‌الاسلام حسینی گفت: نماز، روزه، جهاد، حج و... معروف محسوب می‌ شوند که باید تمام مردم را به فضائل و این گونه زیبایی ‌ها دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید امربه معروف ونهی از منکر را در موضوعات محدودی خلاصه کرد، گفت: گاهی با شنیدن عبارت امر به معروف و نهی از منکر، فقط به موضوعاتی چون حجاب فکر می ‌کنیم درحالی که مصادیق بسیار زیادی وجود دارد و باید همه‌ جانبه‌ نگر باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امام حسین(ع) با شهادت و سبک زندگی خود، تا قیامت مسیر معروف و منکر را برای بشریت ترسیم کرده است، تصریح کرد: معروف همان راه امام حسین (ع) و منکر دستگاه یزید بود و ما باید با در نظر گرفتن منش و افکار اباعبدالله الحسین(ع)، معروف و منکر را از هم تمییز دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha