پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (ع) شهرستان بیجار گفت: اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه و دستور دارد، حتی برای کوچک ترین موارد می توان به منابع اسلامی رجوع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی، عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار داشت: تاریخ اسلام سرشار از فراز و نشیب های عبرت آموز برای بشر امروزی است.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(ع) شهرستان بیجار گفت: خوشبختانه اسناد و کتب تاریخی بسیاری در باره تاریخ اسلام وجود دارد که این آثار می توانند بهترین منابع برای پژوهش طلاب باشند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه اسلام به عنوان کامل ترین دین خدا شناخته و معرفی می شود، افزود: اسلام دینی است که ویژگی جامعیت و به روز بودن را داراست، تفاوت فاحش و بارز اسلام با دیگر ادیان را می توان به راحتی در دستورات و احکام آن مشاهده نمود.

حجت الاسلام مبارک آبادی ادامه داد: اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه و دستور دارد حتی برای کوچک ترین موارد می توان به منابع اسلامی رجوع کرد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(ع) شهرستان بیجار افزود: برای نمونه اگر به احادیث ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام صادق(ع) رجوع کنیم، می بینیم که ناب ترین و به روزترین مسایل سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و... در اسلام وجود دارد که هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرند.

این استاد حوزوی اظهار داشت: از سویی دیگر به جز قرآن کریم، کتاب هایی همانند نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه بهترین راه و روش را جلوی پای زندگی انسان برای تمام ادوار گذاشته اند، لذا با این همه ذخایر دینی و علمی باید طلاب سطح مطالعه و امور پژوهشی خود را گسترش دهند.

حجت الاسلام مبارک آبادی اضافه کرد: همین برتری علمی و معنوی دین اسلام نسبت به سایر ادیان باعث شده است که در دهه های اخیر بسیاری اسلام گرایش پیدا کنند، لذا باید طلاب ما قدر این برهه از زمان را بدانند و بهترین استفاده را از این گنجینه های معرفتی ببرند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(ع) بیجار گفت: اگر بخواهیم از بعد جهاد و ایثار به تاریخ اسلام نگاه کنیم، بهترین و بارزترین نمونه آن را باید نهضت عاشورا دانست، نهضتی که بعداز گذشت 1400 سال هنوز الگوی بسیاری از انقلاب ها و آزادیخواهان جهان است.

این استاد حوزوی با اشاره لزوم ورود بیشتر طلاب به حوزه پژوهش گفت: طلاب باید بدانند که در دوران تحصیل، به پژوهش به عنوان مسئله ای حاشیه ای نگاه نکنند، زیرا تنها با پژوهش و کنکاش در علوم دینی و حتی دیگر علوم می توانند در ترویج دین اسلام عملکرد موثرتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha