پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 461986
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
اخبار کوتاه

حوزه/ دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با خانواده اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر، طنین زمزمه لالایی علی اصغر(ع) در بقاع متبرکه، افتتاح مسجد جامع قائم آل محمد(عج) شهر اهرم، برگزاری یادواره شهید امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری همایش «احلی من العسل» در ۲۰ بقعه متبرکه استان از مهمترین اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، به مناسبت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به همراه فرمانده سپاه امام صادق «علیه السلام» استان در منزل پدر شهید "حسن گورکی" حضور یافتند و در فضایی صمیمی با پدر و مادر این شهید والامقام دیدار و گفتگو کردند.

شهید "حسن گورکی" اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر است که در سال 1383 و در 17 سالگی در ساحل بوشهر پس از تذکر به بی اخلاقی چند جوان، توسط آنها مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

طنین زمزمه لالایی علی اصغر(ع) در بقاع متبرکه

همایش «شیرخوارگان حسینی» با حضور پرشور مادران و کودکان حسینی به همراه سربندهای «لبیک یا علی اصغر(ع)» از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه در آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) کوی خواجه‌ها و آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) کوی امامزاده منطقه ۲ بندر بوشهر برگزار شد.

گفتنی است در پایان همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، مادران در این بقاع متبرکه با در آغوش گرفتن فرزندان خویش به یاد کوچکترین سرباز شش ماهه کربلا و با سوگواری و روضه‌خوانی مسلم جعفری و امید عباسی زمزمه لالایی علی اصغر(ع) سر دادند.

افتتاح مسجد جامع قائم آل محمد(عج) شهر اهرم

شامگاه یکشنبه 18 شهریور ماه، طی آئینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مسجد جامع قائم آل محمد «عج» شهر اهرم افتتاح گردید.

در پایان این مراسم نیز از خیران و دست اندرکاران ساخت این مسجد با اهدا لوح سپاس به دست حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، تجلیل به عمل آمد.

یادواره شهید امر به معروف و نهی از منکر بوشهر برگزار می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر استان بوشهر از برگزاری یادواره شهید گورکی خبر داد و تصریح کرد:  این شهید که در راستای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید یادواره آن در هفته  امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر برگزار می‌شود.

سردار علی رزمجو با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گورکی بیان کرد: شهید حسن گورکی به عنوان نخستین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در نوجوانی به شهادت رسید.

وی افزود: یادواره شهید گورکی روز یکشنبه پس فردا ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر برگزار می‌شود.

همایش «احلی من العسل» در 20 بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور اظهار داشت: تجمع نوجوانان عاشورایی «احلی من العسل» در روز یک شنبه ۲۵ شهریور ماه مصادف با ششم محرم الحرام از ساعت ۱۰ صبح با تجمع دانش آموزان در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان بوشهر گفت: سوگواره «احلی من العسل» باحضور دانش‌آموزان پسر مقاطع مختلف تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در مرکز استان در حسینیه عاشقان ثارالله راس ساعت ۱۰ صبح واقع در خیابان بیسیم با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی وفرماندهی سپاه امام صادق (ع) برگزار می گردد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha