جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی شاهرودی در دفتر آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/مراسم بزرگداشت آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی از سوی آیت الله العظمی سیستانی در قم، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، شب گذشته در دفتر آیت الله العظمی سیستان، مراسم بزرگداشت آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی از اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه استان سمنان و از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه،  بعد از نماز مغرب و عشاء در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه ای علمیه، آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله فاضل لنکرانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه علمیه و روحانیون و عموم اقشار مردم شرکت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم با اشاره به جایگاه علمی آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی(ره)، بیان داشت: این عالم رباین بعد از مجاهدت های فراوان در راه کسب علم و رسیدن به مرحله اجتهاد در حوزه علمیه نجف اشرف در سال ۱۳۵۳ به شاهرود مراجعت کرد.

وی با اشاره به فعالیت علمی و حوزوزی آیت الله  اشرفی شاهرودی(ره) تصریح کرد: این عالم فرزانه ۴۰ سال در شاهرود در کرسی تدریس، تربیت طلبه و خدمت به حوزه علمیه فعالیت داشت.

این خطیب توانمند گفت: مراکز خیریه ای که ایشان تاسیس کرد، بی مثال است  و نشانه از برد فعالیت یک عالم الهی و ثمرات حضور یک فقیه در جامعه می باشد.

وی افزود: این روحانی منشاء اثر در شهر خودش با مردم و همراه مردم بود و تشییع جنازه با شکوه آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی(ره) نشانه مردمی بودن این عالم وارسته است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اظهار داشت: فقدان شخصیت هایی همچون آیت الله اشرفی شاهرودی یک ضایعه بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می شود و پر شدن خلأ اینگونه شخصیت های علمی برای حوزه علمیه زمان بر است.

وی در پایان گفت: همه مراجع عظام تقلید همچون آیت الله العظمی سیستانی، رهبر معظم انقلاب، علمای نجف و قم همه نسبت به این ضایعه حوزوی تسلیت گفته اند و این مراسم بزرگداشت برای احترام به مقام علم و روحانیت برپا است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha