پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمید رضا مطهری

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از برنامه های راهبردی دشمن در عرصه جنگ نرم فرهنگی، تحریف قیام عاشورا و ترویج سکولاریسم در این خصوص است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که پیام ناب عاشورای حسینی دارای پیام ظلم ستیزانه و استکبارستیزانه است، اظهار داشت: به همین خاطر است که دشمن از عمق پیام عاشورا می هراسد چرا که به واسطه آن ، هویت و موجودیت خود را در خطر می بیند و لذا در پی تحریف قیام عاشورا و به خصوص ترویج سکولاریسم در این رابطه است.

وی همچنین افزود: البته باید آگاه باشیم که دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ همواره در مسیر تحریف حقایق قیام عاشورا از جمله کمرنگ کردن این بُعد بسیار مهم بوده اند ، هر چند در کلیت قضیه به جهت عنایات پروردگار عالم و نیز تلاش وعاظ و مداحان متعهد و بصیر و متدین ، کمتر به هدف اصلی خود دست یافته اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: در حقیقت هدف اصلی دشمنان این است که قیام حسینی را از درون از محتوا تهی کرده تا بعد عزاداران حسینی صرفاً به یک سری ظواهر مشغول باشند بی آن که متوجه باشند اصلاً چرا سیدالشهدا(ع) به همراه اهل و عیال خود و جمعی از خالص ترین یارانش قیام کرد و به سوی کوفه روانه شد.

وی گفت: از این منظر می بایست همه وعاظ و سخنرانان و مداحان انقلابی در مسیر تبیین درست اهداف قیام سیدالشهدا(ع) به ویژه در رابطه با موضوع بسیار مهم و کلیدی امر به معروف و نهی از منکر بکوشند و این را به مردم اعلام دارند که اساساً کربلا یک نهضت و حرکت عظیم سیاسی علیه کفر و نفاق و تزویر بوده و به تعبیر رسای حضرت امام خمینی(ره) ما ملت گریه سیاسی علیه ظلم و بیداد هستیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha