پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سینایی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) منطقه ۱۷ تهران، گفت: عده ای نادان و مغرض در پی ایجاد شبهاتی در واقعه عاشورا هستند تا این گونه به جوانان القاء کنند که شاید در جبهه مقابل هم افراد خوبی باشند! باید با این اندیشه های خطرناک مقابله کرد و این موضوع باید مورد توجه ویژه مبلغان دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام  مجید سینایی، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی منطقه 17 تهران با بیان این که مردم این منطقه از غیورترین مردمان شهر تهران هستند، اظهار داشت: پدر یکی از شهدای مدافع حرم که در همین منطقه زندگی می کند درباره پسر شهیدش این طور نقل می کرد که فرزندم خوش قامت و بسیار مؤدب بود، و آن زمانی که در سوریه و در دل جنگ به محاصره داعشی ها در می آید تا اخرین گلوله اش با تکفیری ها مبارزه می کند و بعد از اتمام مهمات او، داعشی ها که متوجه این موضوع می شوند به سمت او هجوم می آورند.

وی افزود: پدر این شهید والامقام می گفت آرزو دارم فقط تکه ای از بدن او برگردد تا مزاری برایش درست کنیم و بدانیم که این مزار متعلق به فرزند ما است. خب! نکته ای که در بیان این مطلب برای امثال ما وجود دارد این است که بدانیم و بفهمیم که خون های پاک بسیاری برای حفظ نهضت حسینی و اقتدار نظام اسلامی داده شده است.

تولیت مدرسه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) منطقه 17 تهران بیان داشت: نهضت حسینی متعلق به هیچ زمان و مکان خاصی نیست یعنی از روز ازل تا حضرت آدم(ع) و در ادامه تا عصر حاضر جبهه حسینیان و جبهه باطل یزیدیان وجود داشته و دارد و مختص مکان یا زمان خاصی نیست.

وی ادامه داد: کسی حق ندارد بگوید که امام حسین(ع) و نهضت حسینی مثلاً فقط برای ایرانی ها، یا افغانی ها و یا برای یک ملت یا قوم خاصی است. بنا براین نهضت حسینی تمام طول تاریخ و سراسر عالم را فرا گرفته است.

حجت الاسلام  سینایی تصریح کرد: شاید برخی براحتی اظهار کنند بله فلانی در راه انقلاب و اسلام و نهضت حسینی شهید داده است اما نمی دانیم این قضیه برای والدین آن ها چقدر سخت است.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، گفت: یکی از مهمترین فرازهای زیارت عاشورا اعلام برائت از برده ها است! یعنی هر اندازه که شما به عدالت علاقه دارید، باید از ظلم بدتان بیاید و هر اندازه که صداقت را دوست دارید باید از کذب و دروغ بدتان بیاید.

تولیت مدرسه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) بیان داشت: وقتی به عدالت معتقد شدید، نسبت به ظلم در هر کجا که باشد باید برائت بجویید. چه ظلم به هموطن باشد و یا ظلم به غیر ایرانی باشد، باید از آن برائت جست. الان چند وقتی است خانه های مسلمانان را در آسیای شرقی آتش می زنند؛ حال اینجا کسی که به عدالت علوی معتقد است نمی تواند بگوید چون این ظلم در ایران اتفاق نیافتاده، به من ربطی ندارد! خب! این چه حرفی است!؟

حجت الاسلام سینایی در پایان با اشاره به اهداف قیام امام حسن(ع)، گفت: نظام آفرینش به خاطر امام حسین(ع) خلق شد، حال امام حسین(ع) همه وجودش را گذاشت تا حق را در روشن ترین اندازه اش به مردم نشان بدهد و باطل را در نهایت تاریکی اش به مردم بشناساند؛ سیدالشهدا(ع) در این زمینه آنقدر زیبا و دقیق عمل فرموده است که وقتی کسی با واقعه عاشورا مواجه می شود هیچ تردیدی در حق بودن نهضت عاشورا و باطل بودن جبهه مقابل پیدا نمی کند.

وی افزود: در این میان عده ای نادان و مغرض در پی ایجاد شبهاتی در واقعه عاشورا هستند تا این گونه به جوانان القاء کنند که شاید در جبهه مقابل هم افراد خوبی باشند! یا این که می گویند هم انقلاب اسلامی خوب است و هم حکومت پهلوی خوب بود! خب! باید با این اندیشه های خطرناک مقابله کرد و این موضوع باید مورد توجه ویژه مبلغان دینی باشد و با بیانی منطقی و درست، اجازه ندهند واقعه عاشورا دستخوش تحریفات شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha