شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مهم است ،چرا که رسانه ها باید دایره و شمول، چارچوب امر به معروف و نهی از منکر، ضرورت آن در جامعه اسلامی و تبعات و اثرات مطلوب آن را در سالم سازی جامعه برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: تمام ما باید تلاش کنیم پیام کربلا حسینی در جهان فراگیر و جهانی شود تا بیداری تمام مستضعفان و ملل جهان زودتر رقم بخورد، بنابراین وظیفه ما است که در مرحله اول درک درستی از این واقعه داشته و در مرحله بعد نیز این پیام را به روش و سیره زندگی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: برپایی مراسم و هیات های مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان نیز با همین هدف است تا راه و پیام ایشان در گذر زمان گم نشود، از اینرو مسوولان هیات های عزاداری باید مراقب باشند تا این آیین ها به یک سرگرمی و عادت و رفتاری متناقض با پیام عاشورا تبدیل نشود.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری عزاداریها حقی از کسی ضایع نشود و نحوه این آیین ها موجب وهن امام حسین(ع) نگردد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ صحیح عزاداری و سینه زنی های حضرت امام حسین(ع) سال به سال عمیق تر و بهتر در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منكر بايد باتوجه به تمام علل، عوامل و معلول‌ها، تلاش كنند اين فريضه الهی به حق انجام و منكرات سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نيز شامل شود.

وی اظهار کرد: اين كار بايد به گونه‌اي صورت گيرد كه در كنار نهی از منكرات، امر به معروف‌ها به‌صورت اثباتی بيشتر تبيين و‌ ترويج شود، تا از طريق آن بسياری از منكرات نيز تضعيف شود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: تمام ما بايد تلاش كنيم پيام كربلای حسيني در جهان فراگير و جهاني شود تا بيداري تمام مستضعفان و ملل جهان زودتر رقم بخورد؛ بنابراين وظيفه ما است كه در مرحله اول درك درستی از اين واقعه داشته باشيم و در مرحله بعد نيز اين پيام را به روش و سيره زندگي تبديل كنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha