جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری

حوزه/ ۲ هزار و ۸۹۲ نیت روضه خوانی، تعزيه خوانی و اطعام داشته ایم که این نشان از احترامی است که مردم برای سید الشهدا قائل هستند.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان حنوبی در حاشیه همایش "احلی من العسل" در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: امروز برنامه احلی من العسل همزمان با ششم محرم در 12 بقعه متبرکه خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

وی افزود: سوگواره ای به یاد شهید نوجوان کربلا قاسم ابن الحسن(ع) همه ساله در ششم محرم با هدف ترویج فرهنگ حسینی بین نوجوانان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امسال در ماه محرم سوگواری بصیرت عاشورایی از 20 الی 31 شهریور اجرا می‌شود و همچنین در ایام محرم و صفر 20 خیمه معرفت و مشاوره در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برپا خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری افزود: از جمله برنامه های ویژه ای که در دستور کار قرار دارد، مراسم تاسوعا، عاشورا، شام غريبان امام حسین(ع) است که با تجمع و حضور هیات‌های عزاداری در 51 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 90 درصد نیت موقوفات خراسان جنوبی مربوط به مراسم عزادارای ماه محرم و صفر است، افزود: از ابتدای سال تا کنون 41 وقف جدید در استان ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: 2 هزار و 892 نیت روضه خوانی، تعزيه خوانی و اطعام داشته ایم که نشان از ولایت مداری مردم خراسان جنوبی و همچنین احترامی است که برای سید الشهدا قائل هستند.

انتهای پیاما /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha