سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حاجی مرادبیگی

حوزه/مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: طلاب و روحانیون باید به صورت سیار در هر شهر، روستایی و مدارس باید مشغول به تبلیغ شوند و از مدیران مدارس علمیه استان میخواهیم که طلاب توانمند که در بحث تبلیغ در ایام هفته به روستاها اعزام کنند که تبلیغ دین خدا را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در گردهمایی سربازان عاشورایی امام زمان(عج) اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار داشت: در سال تحصیلی 97-98 با قریب به 50 طلبه نخبه ، ممتاز و انقلابی جذب حوزه‌های شده‌اند و دلیل کم پذیرش کردن این است که تعداد کمتری جذب شوند تا بتوان بهتر به آنها رسیدگی کنیم.

مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: مدیران ، اساتید و طلاب برای جذب جوانان برای حوزه از همین ابتدای سال تحصلی در مدارس و پایگاه‌های بسیج مانند سال‌های گذشته به دنبال افرادی باشند که واقعاً نخبه و اثر گذار درآینده  حوزه ، استان، کشور و برای اسلام موثر باشند و با شناسایی این افراد در طول سال با آنها ارتباط برقرار کنیم و برنامه های فرهنگی برای این افراد برگزار شود تا بتوان آنها را جذب حوزه‌های علمیه کنیم.

وی گفت: مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد : سال تحصیلی جدید را به سال پیشرفت تحصیلی و اخلاقی نام گذاری شده و مدیران ، اساتید و طلاب برای تحقق این شعار باید تلاش و زحمات خود را دو برابر کنند و در سال جاری در امتحان شفایی که از قم از طلاب حوزه علمیه گرفته شد در ارزیابی های صورت گرفته حوزه‌های علمیه استان از حوزه های برتر کشور می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: در امتحانی مصاحبه استادی که اخیرا از طلاب حوزه علمیه استان گرفته شد قریب به 5 نفر از طلاب ممتاز حوزه به عنوان اساتید حوزه مشغول به فعالیت هستند و برای به حد مطلوب رساندن فعالیت های حوزه در بخش های مختلف باید تمامی مدیران، معاونین ، اساتید، کارکنان و بخصوص طلاب تلاشهای خود را بیشتر کنند.

وی گفت: در بخش پژوهش اگر بتوان طلبه ها را در بحث علمی قوی عمل کنیم بخش پژوهش طلاب نیز باید پیشرفت می‌کند و اساتید حوزه به طلاب عنوان بدهند تا راجب آن موضوع پژوهش کند که طلبه با قلم و نحوه نگارش آشنا شود.

مدیر حوزه علمیه ایلام ادامه داد: امسال در جشنواره حلی را برگزار میکنیم که در اولین دوره آن 180 مقاله پذیرش گردید که نسبت به سایر استانها که اولین دوره جشنواره را برگزار کردند این تعداد آثار آمار چشم گیری و نشان دهنده این است که طلاب حوزه‌های علمیه با قلم و نگارش آن بسیار آشنا هستند و آثار برگزیده توسط  داوران جشنواره که از تحصیلات عالیه و سطح 4 حوزوی هستند انتخاب شده‌اند  و به زودی اسامی آثار برگزیده در طی مراسمی معرفی می‌شوند.

وی گفت: تمام کار ما روحانیون این است که بتوان عاشورا رو خوب و به درستی به مردم معرفی کنیم و نظام، انقلاب ما به عاشورا بستگی دارد که تفکر جهادی در درس خواند ، تربیت ، پژوهش ، تبلیغ و با راه اندازی گروه‌های جهادی دربحث پژوهش ، تبلیغ این استان نیاز به تبلیغ دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان گفت : طلاب و روحانیون باید به صورت سیار در هر شهر، روستایی و مدارس باید مشغول به تبلیغ شوند و از مدیران مدارس علمیه استان میخواهیم که طلاب توانمند که در بحث تبلیغ در ایام هفته به روستاها اعزام کنند که تبلیغ دین خدا را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha