شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اخلاق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان اینکه مسأله اخلاق را نباید در حوزه سطح پایین گرفت، گفت: اخلاق و معنویت در حوزه با اصل موجودیت حوزه و روحانیت وابسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ از مازندران، حجت الاسلام لسانی مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، امروز در نشست تبیین طرح جامع تربیتی با تأکید بر اینکه طرح جامع تربیتی باید با جدیت و برنامه ریزی در سطح مدارس علمیه برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر این طرح به طور کامل در سطح مدارس اجرایی شود به طور حتم آثار و برکات علمی و معنوی بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسأله اخلاق را نباید در حوزه سطح پایین گرفت، بیان داشت: اخلاق و معنویت در حوزه با اصل موجودیت حوزه و روحانیت وابسته است.

حجت الاسلام لسانی با بیان اینکه متأسفانه امروز برخی مدیران و اساتید نیز نیاز به سفارش های اخلاقی و تهذیبی دارند، گفت: مدیر و استاد حوزه باید در امر اخلاق و معنویت پیشگام باشد تا طلبه از او الگو برداری کند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به اینکه متأسفانه وجود برخی رفتارهای نامتوازن در میان مدیران و اساتید طلاب را دچار دوگانگی کرده، خاطرنشان کرد: این دوگانگی خطر بزرگی است که حوزه های علمیه را تهدید می کند.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین تأثیرپذیری و اثرگذاری در حوزه متعلق به استاد و ناظم شب است، افزود: یک طلبه ساعت ورود و خروج و نحوه لباس پوشیدن و رفتار یک استاد را می بیند و از آن الگو می گیرد پس باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام لسانی با بیان اینکه نگاه کمیتی در حوزه باید برچیده شود، خاطرنشان کرد: منطق ما در همه بخش های حوزه باید قرآنی و بر مبنای کیفیت باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مدیر و استاد حوزه باید در عمل مباحث اخلاقی و تربیتی را به طلاب منتقل کند، افزود: بیان مسائل تنها به صورت تئوری نمی تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طلبه مدیر و استاد را الگوی رفتاری و اخلاقی خود قرار می دهد، خاطرنشان کرد: اگر استادی در کلاس درس از ادبیات لغو و لحو استفاده کرد، آن گاه نمی تواند از طلبه انتظار داشت.

حجت الاسلام لسانی با تأکید بر اینکه طلاب نظم و انضباط را از مدیر و استاد مدرسه می آموزند، تصریح کرد: وقتی انتظار داریم طلبه سر وقت در کلاس حاضر شود، ابتدا باید خودمان نیز نظم و انضباط را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خانواده ها در تربیت اخلاقی طلاب تأکید کرد و گفت: به طور حتم خانواده ها بهتر با خلق و خوی فرزندان خود آشنا هستند و می توانند بازوان مطمئن و توانمندی برای مدرسه باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه مدیر و اساتید مدارس باید در انجام وظایف و رسالت خود همواره دغدغه مند عمل کنند، افزود: اگر علما و مراجع دینی ما در کار خود موفق بودند به دلیل همین دغدغه های آنها بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha