پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تأکید براین که بدون توجه به اخلاق و معنویت نمی توان امیدی به رشد علمی طلاب داشت، گفت: هر چه طلبه از لحاظ معنوی و اخلاقی رشد کند به طور حتم در عرصه علمی نیز به موفقیت های بسیاری دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، امروز در نشست تبیین طرح جامع تربیتی گفت: این طرح موجب نظم و ساماندهی برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه شده است.

وی با بیان این که در گذشته برنامه های تربیتی و اخلاقی در مدارس به صورت مدرسه محور برگزار می شود، افزود: خوشبختانه با تدوین و ابلاغ این طرح شاهد ایجاد یک تمرکز و وحدت رویه ای در برنامه های تربیتی و اخلاقی حوزه علمیه کشور هستیم.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که طرح جامع تربیتی از اتلاف وقت و نیرو جلوگیری کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای آزمایشی این طرح در سال گذشته شاهد آثار و برکات مناسبی در مدرسه علمیه و همچنین در میان طلاب بودیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که مباحث اخلاقی و تربیتی جزء محوری ترین موضوعات مدارس علمیه است، تصریح کرد: مباحث علمی در حوزه با مسأله اخلاق و تربیت گره خورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بدون توجه به اخلاق و معنویت نمی توان امیدی به رشد علمی طلاب داشت، خاطرنشان کرد: هر چه طلبه از لحاظ معنوی و اخلاقی رشد کند به طور حتم در عرصه علمی نیز به موفقیت های بسیاری دست خواهد یافت.

حجت الاسلام زارع با بیان این که توجه به موضوعات اخلاقی و تربیتی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های علما و بزرگان دینی حوزه بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز محوری ترین مطالبه علما از حوزه توجه جدی به مباحث اخلاقی و تربیتی است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هداست ساری با اشاره به این که جامعه امروز نیز طلبه مهذب و با اخلاق را به راحتی می پذیرد و به او اعتماد و اطمینان می کند، خاطرنشان کرد: یک طلبه با اخلاق و مهذب در امر تبلیغ که یکی از مهم ترین و محوری ترین وظایف و رسالت هایش است، پله های موفقیت را به راحتی طی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مدیران و اساتید مدارس علمیه باید اراده خود را برای اجرای برنامه های اخلاقی و تربیتی قوی تر کنند، تصریح کرد: نباید تنها به برگزاری یک کلاس اخلاق در مدرسه اکتفا کرد بلکه باید در این عرصه برنامه محور حرکت کرد و گام برداشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha