شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ب

حوزه/ حجت الاسلام باقری ، با بیان اینکه درواقعه عاشورا درسهای بسیارزیادی نهفته است که خیلی ها ازاین درسها غافلند گفت : صحنه های حادثه کربلا آن قدر زیاد ومهم است که برتارک بلندای بشریت مانده است وهیچ موقع پاک نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام باقری، در همایش احلی من العسل آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد (ع) کاشان که با حضور جمع زیادی از جوانان و نوجوانان حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، قربانی کردن ابراهیم، رمی جمرات، سعی صفا و مروه را از شعائر دین اسلام دانست و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم در قتلگاه سعی صفا و در خیمه‌گاه مروه کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی، به تفاوت‌های صحنه کربلا و قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: اگر حضرت هاجر (س) هفت مرتبه سعی صفا و مروه کرد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ده‌ها بار به‌طرف قتلگاه رفت، اگر حضرت هاجر رفت برای فرزندش آب بیاورد حضرت سیدالشهدا (ع) به‌طرف قتلگاه می‌رفت که بدن‌های پاره‌پاره شده را به‌طرف خیمه‌گاه برگرداند.

وی، با بیان اینکه اگر هاجر(س) در مقابل یک شیطان قرار داشت امام حسین(ع) در مقابل هزاران هزار شیطان با شمشیر قرار گرفت تصریح کرد: وقتی دشمنان نتوانستند در مقابل شمشیر امام حسین(ع) مقاومت کنند به یاران امام حسین(ع) حمله‌ور شدند و آن‌ها را به‌صورت ناجوانمردانه شهید کردند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه در واقعه عاشورا درس‌های بسیار زیادی نهفته است که خیلی‌ها از این درس‌ها غافل‌اند گفت: صحنه‌های حادثه کربلا آن‌قدر زیاد و مهم است که بر تارک بندای بشریت مانده است و هیچ موقع پاک نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) خطاب به فرزندش فرمود که اگر می‌خواهی گریه کنی به جد غریبمان حسین(ع) گریه کن گفت: امام رضا(ع) فرمودند جدمان را مانند زمان جاهلیت کشتند.

این کارشناس مسائل مذهبی به سفارشات مقام معظم رهبری برای در اختیار قرار دادن درس‌های عاشورا به جوانان اشاره کرد تا جوانان بدانند دلیل واقعه عاشورای چه چیزهایی بوده است و گفت: کسی مخالف با سینه‌زنی، عزاداری نیست ولی اولویت باید درس هدایت و ارشاد واقعه عاشورا برای مردم تبیین شود.

وی حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کردن بدعت در دین دانست و با بیان اینکه پیروی از مکتب امام حسین(ع) مانع بدعت‌ها می‌شود گفت: امام حسین(ع) قبل از واقعه عاشورا تلاش کرد عده‌ای را هدایت کند که به آتش جهنم نسوزند ولی گوش نکردند عاقبت هم به غضب الهی مبتلا شدند.

حجت‌الاسلام باقری به ایستادگی حضرت علی‌اکبر (ع) و قمر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس(ع) در مقابل عمر سعد و پسرانش اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) به عمر سعد گفت هرچه بخواهی بهت می‌دهم که درریختن خون من مواظب باشی و شریک نشوی که در پاسخ حضرت گفت آقا چاره‌ای جز گرفتن ملک ری را ندارم.

وی به‌اتفاق واقعه کربلا در سال 61 اشاره کرد و با بیان اینکه امام حسین(ع) به عمر سعد گفت هیچ‌وقت به ملک ری نخواهی رسید یادآور شد: عمر سعد که می‌خواست از کوچه گناه به دنیا برسد نرسید و در حال برگشتن امام حسین (ع) گفت می‌بینم آن روزی را که با ذلت و خواری به درک واصل می‌شوی و سر از بدنت جدا کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: فرمایش امام حسین(ع) در مورد عمر سعد عملی شد وقتی‌که می‌خواست از رختخواب از دست مختار فرار کند پایش گیر کرد و مختار با نشستن روی سینه‌اش بدنش را از سرش جدا کرد.

بر پایه این گزارش، هم‌زمان با 59 بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان همایش احلی من العسل در بقاع متبرکه سلطان امیراحمد(ع) کاشان و امامزاده ولی بن موسی راوند با حضور جمع کثیری از جوانان در روز ششم محرم برگزارمی گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha