سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هادی الیاسی

حوزه/ حجت الاسلام الیاسی گفت: رمز به سعادت رسیدن «حرابن ریاحی» تربیتی بود که از مادرش فراگرفته بود، مادران باید فرزندان خود را با تربیت حسینی و علوی آماده حضور در جامعه اسلامی و مبارزه با طاغوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌، حجت الاسلام هادی الیاسی عصر امروز در هیئت قتیل العبرات قم با اشاره به نور هدایت گری اهل بیت(ع)، بیان داشت: همه اهل بیت(ع) مشعل هدایت هستند، نور اهل بیت(ع) سبب نمایان شدن راه هدایت مسلمین است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلا به دنبال جمع کردن یار و یاور نبود و در شب آخر به یاران خود فرمود،هر کس می خواهد می تواند در تاریکی شب کربلا را ترک کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدي‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون» ابراز داشت: کار انبیاء و ائمه الهی، هدایت گری است و امام حسین(ع) با حضور درکربلا راه اسلام را از خطر های احتمالی به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور ولی بعد از نبی مکرم اسلام(ص)، مطرح کرد: دین مبین اسلام برای تمام جهانیان است؛ اما بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) دین به همه نرسیده بود پس بهترین راه برای تبیین مسیر الهی حضور ولی بعد از پیامبر(ص) در جامعه است.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: حدیث ثقلین حدیثی متواتر در بین شیعه و سنی است و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) یعنی تلازم بین این دو مساله، مبادا بعد از محرم فراموش کنیم که رهرو اهل بیت(ع) هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مادر در تربیت فرزندان گفت: در واقعه کربلا یک برادر در لشکر یزید و دیگری در محضر امام حسین(ع) بود و علت این بود که این دو برادر از مادر سوا بودند، یک مادر به فرزند خود تربیت علوی داده بود و مادر دیگر تربیت طاغوتی.

وی در پایان گفت: رمز به سعادت رسیدن حر ابن ریاحی،تربیتی بود که از مادرش فراگرفته بود، مادران باید فرزندان خود را با تربیت حسینی و علوی آماده حضور در جامعه اسلامی و مبارزه با طاغوت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha