شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مراسم تجلیل از برگزیدگان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه و اهمیت دو فریضه الهی که احیاء کننده دین خداست،گفت: امام حسین(ع) و اهل بیتش(ع) فدایی امر به معروف و نهی از منکر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در مراسم تجلیل از برگزیدگان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم گفت: امام حسین(ع) در راه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و خود و تمام خانواده اش را در راه این دوفریضه فراموش در زمان ما فدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید لزوم احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی،گفت: نفس انسان طغیانگر است و سرکشی می کند و باید آن را تربیت و مهار کرد و ما هم باید امر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی تربیت و مراقبت است که انسان را برای رسیدن به سر منزل مقصود کمک و همراهی می نماید.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به این مهم که تمام متن قرآن کریم مایه تربیت و امر به معروف و نهی از منکر است تاکید کرد: تمام پیامبران برای تربیت انسان‌ها مبعوث شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: کاملترین نسخه تربیتی برای انسان قرآن و سیره اهل بیت(ع) است که شاگردانی مانند عمار و مقداد و در عصر ما امام خمینی(ع) تربیت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه و اهمیت دو فریضه الهی که احیاء کننده دین خداست،گفت: امام حسین(ع) و اهل بیتش(ع) فدایی امر به معروف و نهی از منکر شدند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری و منطقی است و تمام ادیان روی آن تاکید کرده اند،گفت: اسلام به صورت ویژه‌ به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پرداخته است و آن را به عنوان یک فریضه و امر واجب تلقی کرده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha