پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکتب عاشورا

حوزه/ معاونت تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: عاشورا مكتب انسان سازي است و حسين(ع) آموزگار بزرگ بشريت است؛ عاشورا يك حادثه نيست، بلكه يك مكتب است، مكتبي كه درس ايمان و عقيده، شهامت و شهادت، عدالت، آزادي خواهي و... می دهد.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در استان کردستان، به مناسبت شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا اظهار داشت: عاشورا به ما درس می دهد که در دفاع از دین و مکتب تشیع، از همه چیز بیشتر، برای انسان، بصیرت لازم است چرا که بی بصیرتها فریب می خورند و بدون این‌که خود بدانند در جبهه باطل قرار می گیرند؛ همچنان که در جبهه ابن‌زیاد و یزید، کسانی بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولی از بی بصیرتها بودند.

معاونت تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در ادامه افزود: امروز جامعه ما نیازمند بصیرت و آگاهی است چرا که ملتی که بصیرت و آگاهی نداشته باشد نمی تواند حق را از باطل تشخیص دهد و با ساده لوحی به انحراف کشیده می شود.

وی افزود: در کتاب تاریخ مسعودی می خوانیم که در کربلا روزانه 20 هزار نفر در آب فرات برای کشتن فرزند رسول خدا(ص) غسل قربۀ الی الله می کردند، لذا وقتی بصیرت نباشد اینگونه جامعه در تشخیص حق و باطل به مشکل می خورد.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در ادامه افزود: امامان شيعه در شرايط مختلف اجتماعي طبق تكليف عمل مي كردند و در اين راه هيچ چيز نمي توانست آنها را از آن منع كند، حادثه عاشورا نيز يكي از جلوه هاي بارز عمل به وظيفه بود و اين را امام حسين (عليه السلام) و خاندان و اصحاب او در كردار و گفتار به اثبات رساندند.

استاد مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: اینک همه ما باید پیرو خط رهبری باشیم تا با بصیرت عاشورایی بتوانیم بر دشمنان اسلام که در لباس های گوناگون ظاهر می شوند غلبه نماییم و این امر محقق نمی شود مگر با همدلی و همزبانی که موجب ایجاد اتحاد در بین جامعه تشیع و اسلامی می شود.

وی ادامه داد: عاشورا مكتب انسان سازي است و حسين(ع) آموزگار بزرگ بشريت است؛ عاشورا يك حادثه نيست، بلكه يك مكتب است، مكتبي كه درس ايمان و عقيده، شهامت و شهادت، عدالت و آزادي خواهي، همّت و غيرت، صبر و استقامت، امامت و ولايت، ايثار و رشادت و در يك كلام درس انسانيت به تمامي بشر و تمام آنها كه مي خواهند انسان باشند و انسان زندگي كنند، مي دهد.

این استاد حوزوی افزود: عاشورا در ظاهر يك روز بود، ولي در واقع به بلنداي تمام قرون است و عاشوراييان در ظاهر تعدادي محدود، اما در واقع به تعداد تمام عدالت جويان و آزادي خواهان جهان و تمام آنهايي كه قلبشان براي انسانيت مي تپد می باشد، در آن زمان اگر چه به ظاهر يزيد بر خاندان پيامبر(ص) تسلط پيدا كرد و توانست بدن هاي آنها را زير سُم اسبان لگدكوب كند، اما مكتب و مرام آنها هرگز از بين نرفت و تا حق و حقيقت وجود دارد حسين و حسينيان زنده و جاويدند و همين رمز بقاي نهضت او است.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در ادامه بیان کرد: در صحنه عاشورا نخستين ايثارگر خودِ حضرت بود كه حاضر شد جان خود را فداي دينِ خدا كند و رضاي او را بر همه چيز برگزيند، اصحاب آن حضرت نيز هر كدام ايثارگرانه جان خويش را فداي امام خويش كردند.

معاونت تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان گفت: امروز نیز ما باید پیرو ولی فقیه زمان خود باشیم و با تمام توان از اسلام و حقانیت اسلام دفاع کنیم و گرنه ما نیز در صف شمریان و یزیدیان زمان قرار می گیرم و این وظیفه هر انسان مسلمان و آگاهی است که در این راه پیام عاشورا را بشنود و به یاری امام زمان خود برخیزد و به دستورات او عمل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha