جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی گفت: امروز در جامعه اسلامی به شدت نیاز به خانواده های عاشورایی داریم ، البته در کشورالحمدلله از این خانواده ها داشتیم و داریم، ولی باید شاخصه های خانواده عاشورایی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی، در حرم مطهر رضوی، با اشاره به نقش بانوان در قیام حسینی، اظهارکرد: ازابعاد نهضت حسینی که کمتر به آن پرداخته شده است نقش بانوان کربلایی وحسینی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: ما در واقعه عاشورا از آغاز یعنی مکه تا کربلا و از کربلا تا کوفه و بصره وبرگشت مجدد به کربلا نام سی و پنج بانوی عاشورایی را در تاریخ داریم، به تعبیر شهید مطهری تاریخ کربلا یک تاریخ مذکر ومونث است که هم مردان و هم زنان در نهضت حسینی نقش داشتند

عضو هیئت مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری(س) به عنوان شیرزن کربلا و درمیان این سی وپنج بانوی کربلایی مطرح است؛ تاریخ کربلا تاریخ کم نظیری است که می توان از بعد خانواده عاشورایی به آن نگریست.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: امروز در جامعه اسلامی به شدت نیاز به خانواده های عاشورایی داریم ، البته در کشورالحمدلله از این خانواده ها داشتیم و داریم، ولی باید شاخصه های خانواده عاشورایی تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمن شدیدا در پی تغییر فرهنگ خانواده با ابزار شبکه های ماهواره ای و فیلم ها و فضای مجازی است، اظهار کرد: دشمن به دنبال القای فرهنگ خانواده غربی در جامعه اسلامی است که یکی از پیامدهای آنها طلاق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: ما برای اینکه جوانان خود را بیمه کنیم، باید الگوهای خانواده دینی و عاشورایی را الگوسازی و نهادینه کنیم.

آیت الله خاتمی،  چهار عامل را در تشکیل خانواده عاشورایی موثر و لازم دانست و گفت: اولین عامل فرهنگ حاکمیت دین در محیط خانواده است؛ ما معتقدیم دین آدرس سعادت دنیا واخرت است، لذا آموزش دین به جوانان در هنگام تشکیل زندگی لازم است.

امام جمعه موقت تهران، دومین عامل تشکیل خانواده عاشورایی را فرهنگ معنویت در خانه عنوان کرد وافزود: براساس آیه 132 سوره طه «وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا ۖ لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا ۖ نَحْنُ نَرْزُقُكَ ۗ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ/ و خانواده ات را به نماز فرمان بده و خود نیز بر آن شکیبایی ورز؛ از تو رزقی نمی طلبیم، ما به تو روزی می دهیم و عاقبت نیک برای پرهیزکاری است». خداوند به پیامبر سفارش می کند خانواده اش را به نماز فرا بخواند، بنابراین باید دین را شیرین در کام فرزندان خود قراردهیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور نهادینه سازی فرهنگ شهادت را عامل سوم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ شهادت را دربین خانواده ها ترویج دهیم و تبیین کنیم که شهدا برطبق قرآن کریم زنده اند.

آیت الله خاتمی در تبیین چهارمین عامل تشکیل خانواده عاشورایی، گفت: چهارمین عامل تشکیل خانواده عاشورایی رسالت مداری و وظیفه مداری است؛ خانواده ها باید احساس رسالت دینی کنند تا خانواده عاشورایی شکل بگیرد.

انتهای پیام/ ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha