جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصویر آرشیوی از بمباران یمن

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: متأسفانه کسانی که ادعای خادم‌الحرمین را دارند بدون انصاف، بر سر کودکان و افراد بی‌سرپناه یمن بمب می‌ریزند، البته که این روحیه را از دشمنان امام حسین (ع) که به خیمه‌ها حمله کردند و به طفل شیرخوار تیر زدند به ارث برده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار شد، گفت: تمام تلاش امام حسین (ع) در کربلا این بود که حقایق را برای مردم بازگو کند و در سخنان خود می‌فرماید، من حقایق را برای شما بیان می‌کنم، اگر انصاف داشته باشید حرفم را قبول خواهید کرد.

وی تصریح کرد: انصاف و حریت دو کلیدواژه‌ای است که امام حسین (ع) بر آن تأکید داشتند، این دو کلیدواژه به انسانیت ربط دارد و کسی که متدین هم نیست، باید این دو مقوله را بشناسد.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: روایات فراوانی در باب انصاف داریم، انصاف را می‌شود در دو بخش انصاف در اشخاص و انصاف در موارد تقسیم کرد، در تعالیم دینی آمده است که افراد باید نسبت به خدا، خود، مردم و دشمن انصاف به خرج دهند.

وی در ادامه افزود: مقوله انصاف، مسئله عظیمی است که هر بخش آن می‌تواند موضوع رساله علمی قرار بگیرد، انصاف اجتماعی، انصاف سیاسی، انصاف در کشورداری و مصادیق فراوانی دیگر.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی گفت: کسی که نسبت به خدای تعالی انصاف به خرج می‌دهد، هیچ‌گاه با ریا عبادتی را انجام نمی‌دهد و تعبدیات را با خلوص نیت انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: میزان در انصاف با مردم، نفس خود آدمی است، یعنی انسان هرچه را برای خود پسندید برای دیگری هم بپسندد.

این خطیب توانمند گفت: امیر مؤمنان علی (ع) در جنگ با معاویه زمانی که بر آب مسلط شد آب را بر دشمن باز کرد و همانند آن‌ها عمل نکرد و این نشانه بزرگی برای انصاف داشتن در زندگی است.

وی در پایان گفت: متأسفانه کسانی که ادعای خادم‌الحرمین را دارند بدون انصاف، بر سر کودکان و افراد بی‌سرپناه یمن بمب می‌ریزند، البته این روحیه را از دشمنان امام حسین (ع)  که به خیمه‌ها حمله کردند و به طفل شیرخوار تیر زدند به ارث برده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha