جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین میرباقری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری گفت: کسانی که گناه می‌کنند فاسق نیستند، بلکه فاسق العمل محسوب می‌شوند، فاسق کسی است که رابطه بین ولایت و مردم را قطع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی برگزار شد، گفت: رسیدن به مرحله ایمان ثمره دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدای تعالی است.

وی تصریح کرد: یکی از امور قطعی که از ما خواسته‌شده این است که محبت اهل‌بیت(ع) در دل ما جاری باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به آیه «قُلْ إِنْ کانَ آباؤُکُمْ وَ أَبْناؤُکُمْ وَ إِخْوانُکُمْ وَ أَزْواجُکُمْ وَ عَشيرَتُکُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسادَها وَ مَساکِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَيْکُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ في‏ سَبيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّي يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقينَ» گفت: خدای تعالی به ما هشدار داده، اگر امور دنیوی در دل ما محبوب‌تر از راه الهی باشد، قطعاً عذابی دردناک را در پیش خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به سؤال اباصلت از امام رضا(ع)نسبت به مسئله دیدن وجه الله اظهار داشت: اباصلت از امام رضا(ع) پرسید، معنای این روایت چیست که«ثواب توحید نظر به وجه الله است»، امام در پاسخ فرمود، خدای تعالی همچون مخلوقات قابل‌دیدن نیست؛ اما نظر به مقام انبیاء و اولیای الهی همان ثواب توحید و معنای اصلی وجه الله در روایت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری گفت: حقیقت ایمان همان محبت الهی است و ثمره این محبت همراهی در راه خدای تعالی است.

وی ادامه داد: فاسقان کسانی هستند که عهد و رابطه بین مخلوقات و خدای تعالی را به هم زدند و قطعاً مسجدی که ارتباطش با راه الهی و امام قطع شود می‌شود مسجد ضرار.

وی در پایان گفت: کسانی که گناه می‌کنند فاسق نیستند، بلکه فاسق العمل محسوب می‌شوند، فاسق کسی است که رابطه بین ولایت و مردم را قطع کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha