جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام شکریان حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی را فرصت مغتنمی در جهت غنابخشی به برنامه های عزاداری عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ تر بوده آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی شهرستان ساری با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، این ایام را فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح نهضت عاشورا دانست.

وی با بیان این که نهضت عاشورا سرشار از درس های عبرت هایی است که باید در جامعه امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: امام حسین(ع) با قیام خود به همه درس آزادگی، ایثار و شهادت آموخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که سید و سالار شهیدان برای اعتلای و عزت دین اسلام قیام کرد و به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: باید ارزش ها و آرمان های عاشورایی در هر زمان و مکانی مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که اگر امام حسین(ع) نبود اسلام ناب از سوی دشمنان و بدخواهان دین تحریف می شد، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) سدی در برابر توطئه گران شد و امروز اسلام در همه جهان گسترش یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایط امروز جامعه نیز دشمنان و معاندان دین تلاش می کنند به طرق مختلف اسلام ناب و ارزش های الهی را در جامعه کمرنگ کنند، بیان داشت: یکی از این راهها در سال های اخیر ترویج بدعت و خرافه در عزاداری های حسینی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که هیأت های مذهبی باید مراقب بدعت ها  و خرافه ها باشند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از ترویج این گونه مسائل انحرافی در هیأت های مذهبی، ایجاد انحراف در عزاداری حسینی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید با محتوا و در شأن و جایگاه آن امام همام برگزار شود، تصریح کرد: باید از مضوعات سطحی و بی محتوایی که موجب تضعیف عزاداری ها می شود به شدت پرهیز کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن در کمرنگ کردن مراسم عزاداری امام حسین(ع) در سال های اخیر افزود: امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ ایران هوشیار و بصرت هستند و فریب توطئه های دشمنان و بدخواهان اسلام را نخواهند خورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مراسم عزاداری امام حسین(ع) امسال نیز باشکوه تر از سال های گذشته در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه های دشمنان نور حسینی همچنان بر جهان بشریت می تابد و این مراسم با عظمت در اقصی نقاط جهان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی را فرصت مغتنمی در جهت غنابخشی به برنامه های عزاداری عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ تر بوده آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز کمتر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های عزاداری حسینی در مساجد، تکایا و هیأت های مذهبی باید با محوریت روحانیت برگزار شود، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود در ماه با فضیلت محرم بصیرت عاشورایی در جامعه ترویج و تبلیغ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha