شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز ظهر عاشورای امام حسین علیه السلام

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از برگزاری نماز ظهر عاشورا در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست هماهنگی برنامه روز عاشورا، از برگزاری نماز ظهر عاشورا در 300 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: اقامه نماز در همه این اماکن متبرکه با حضور روحانی امام جماعت اقامه خواهد شد.

وی با بیان این که برپایی نماز ظهرعاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین لحظه‌های حیات‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه ایشان به نماز دارد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به منظور اعتلای دین و اسلام ناب محمدی قیام کردند و به همراه یاران با وفایشان به شهادت رسیدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اوج برنامه های ماه محرم در روز عاشورا است، تصریح کرد: برپایی هر چه با شکوه تر نماز ظهر عاشورا از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز بهره گیری از سیره عملی ائمه معصومین(ع) کلید سعادت و تعالی حقیقی آحاد جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: عمل به این ارزش های متعالی انسان را به اوج عزت و رستگاری خواهد رساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود، جامعه اسلامی از سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بهره مند نشده است، افزود: مشکلات و بحران های امروز جهان اسلام ناشی از عدم توجه به معارف اهل بیت(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) راه صحیح زیستن را به جامعه اسلامی نشان دادند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه جامعه اسلامی که باید پیرو تعالیم قرآن و سیره اهل بیت(ع) باشد مسیر دیگری را در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز امت اسلامی برای برون از مشکلات و گرفتاری فعلی راهی جزء بازگشت به سیره و روش اهل بیت(ع) ندارند، بیان داشت: کلید حل مشکلات مسلمانان جهان بهره مندی از قرآن و تعالیم اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که برپایی نماز ظهر عاشورا تجلی وحدت و شکوه حسینی در برابر چشم جهانیان است، خاطرنشان کرد: باید این نماز ارزشمند و با فضیلت هر چه باشکوه تر و با عظمت تر برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همچنین در ایام ماه محرم نیز طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: در این طرح  برنامه های دینی، فرهنگی و عزاداری ها با محوریت روحانیت و مبلغان دینی برگزار می شود.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دین و ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی نباید این فرصت ارزشمند تبلیغی را از دست بدهند بلکه باید با حضور در جمع مردم به تبیین معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز اهل بیت(ع) و معارف ارزشمند آنها در جامعه اسلامی غریب است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها و توطئه های دشمنان، پرچم دار تبلیغ سیره اهل بیت(ع) در دنیای امروز است.       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha