سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن از جمله مهم ترین پیام های نهضت عاشورا است، گفت: این پیام مهم امروز باید مورد توجه آن دسته افرادی قرار گیرد که شعار سازش با آمریکا را سر می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری حسینی در بابل با اشاره به تلاش دشمن در جهت تضعیف پیام عاشورا، گفت: در طول تاریخ همواره جریان هایی تلاش کردند تا نگذارند پیام عظیم عاشورا جهانی شود.

وی با بیان این که علیرغم همه این تلاش ها اراده و خواست خداوند موجب جهانی شدن پیام عاشورا شده است، افزود: امروز مراسم عزاداری حسینی در اقصی نقاط جهان و با شور و شکوه خاصی برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم تلاش های گسترده دشمنان برای ماندن پیام امام حسین(ع) در کربلا، گفت: با تلاش های گسترده ائمه معصومین(ع) و در دوران غیبت، علما و بزرگان دینی، فرهنگ حسینی در جامعه جهانی گسترش یافته و جهان مدار شده است.

حجت الاسلام بابائیان، مبارزه با فساد، ایستادگی در برابر ظلم و عدم وادادگی در برابر دشمن را پیام امروز عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هیچ گاه اهل سازش با دشمن نبود و با تقدیم خون پاک خون از اسلام ناب دفاع و حراست کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن از جمله مهم ترین پیام های نهضت عاشورا است، تصریح کرد: این پیام مهم امروز باید مورد توجه آن دسته افرادی قرار گیرد که شعار سازش با آمریکا را سر می دهند.

وی با تأکید براین که امروز باید همانند امام حسین(ع) با اقتدار در برابر توطئه دشمن بیاستیم و اسلام و انقلاب دفاع و حراست کنیم، بیان داشت: وادادگی، ضعف و سازش با استکبار، با آرمان های حسینی به هیچ عنوان سازگاری ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ضعف و وادادگی موجب گستاخی بیشتر دشمن می شود، خاطرنشان کرد: در چهار دهه اخیر هر گاه ملت و دولت ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی های دشمن مقتدرانه ایستادند، دشمن نیز از مواضع خود عقب نشینی کرد.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که ملت بزرگ ایران نیز هیچ گاه اهل سازش نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: این ملت  با تأسی از آرمان ها و فرهنگ عاشورایی با اقتدار در برابر زیاده خواهی های دشمنان خواهند ایستاد.

وی با بیان این که مقابله با دشمن و زیاده خواهان همیشگی است، خاطرنشان کرد: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به معنای مقابله همیشگی با ابر قدرت‌ها و ظلم و ستم تا سر حد شهادت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا هیچ گاه در برابر دشمن و قدرت های جهانی ضعف از خود نشان نمی دهد، تصریح کرد: امروز نیز ایستادگی در برابر دشمن و زنده نگه داشتن نهضت حسینی رمز برون‌رفت از موانع و مشکلات اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام بابائیان در پایان سخنان خود با تأکید براین که نباید کاری کنیم که چهره ای نامناسب از تشیع در جامعه جهانی به نمایش گذاشته شود، خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) باید با حفظ شأن و جایگاه آن امام همام برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha