جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از برخورد با حضور بانوان جلسه‌ ای بی‌ سواد در مجالس مذهبی زنانه خبر داد و تصریح کرد: هدف ما برخورد ایجابی با این موارد است، قبل از ماه محرم برای بانوان کلاس‌ هایی تشکیل شد و افراد متخصص به آنها آموزش‌ های لازم را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی، در دیدار اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان با امام جمعه تبریز از اجرای طرح ساماندهی هیأت های مذهبی در استان خبر داد و ابراز داشت: 5 هزار و 800 هیئت مذهبی در استان آذربایجان ‌شرقی فعالیت دارند که بالای ۴ هزار هیئت از طریق ثبت در سامانه «طوبی» ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه هیات مذهبی و هیات «شاه حسین ‌گو» شورای مخصوص به خود را دارند، تصریح کرد: شورای هیئت ‌های مذهبی شهر تبریز، شهرستان‌ ها و کانون مداحان شهرستان‌ ها فعال بوده همچنین شورای هیات‌ های مذهبی استان نیز برای پنجمین دوره راه‌ اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه با خرافه‌ گری ‌ها و بدعت ‌های نابجا در مجالس عزاداری به شدت برخورد می شود، گفت: بر پا کردن سفره عقد حضرت قاسم(ع) از سوی برخی از هیأت‌ های مذهبی یک بدعت مذهبی و خرافه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: روز عاشورا هیچ مراسم عروسی از سوی حضرت سیدالشهدا(ع) برای حضرت قاسم(ع) بر پا نشده و در میان معرکه خون و شهادت برگزاری مراسم عروسی جز خرافه گویی نیست، گفت: عزاداران حسینی با رفتار عاشورایی خود شأن خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از برخورد با حضور بانوان جلسه‌ ای بی‌ سواد در مجالس مذهبی زنانه خبر داد و تصریح کرد: هدف ما برخورد ایجابی با این موارد است، قبل از ماه محرم برای بانوان کلاس‌ هایی تشکیل شد و افراد متخصص به آنها آموزش‌ های لازم را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha