پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیئت های مذهبی کانون نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند، گفت: این تشکل های دینی امروز حلقه اتصال مردم و اهل بیت(ع) به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیئت های مذهبی این شهرستان با تسلیت عزاداری ماه محرم، به نقش هیئات های مذهبی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید ترویج کننده معارف و ارزش های دینی در جامعه باشند.

وی با تأکید بر این که هیئت های مذهبی باید مراقب برخی بدعت ها و خرافات که از سوی دشمنان در جامعه ترویج می کنند باشند، خاطرنشان کرد: محور فعالیت ها و عزاداری های هیئات مذهبی باید در مسیر گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیئت های مذهبی کانون نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند، تصریح کرد: این تشکل های دینی امروز حلقه اتصال مردم و اهل بیت(ع) به شمار می روند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که نقش هیئت های مذهبی در گسترش و نهادینه کردن ارزش های دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت و محوری است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرشور نسل جوان در این هیئت ها، فرصت مغتنمی برای تقویت باورهای دینی در میان این قشر وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که هیئت های مذهبی در ادوار مختلف پرچمدار نشر و گسترش ارزش های انقلابی و دینی در جامعه بودند، افزود: امروز نیز باید همان نقش آفرینی گذشته با شور و اشتیاق بیشتری دنبال شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز دشمن همه توان خود را برای تحریف دین به کار گرفته است، بیان داشت: باید مراقب باشیم تا فریب مسائل انحرافی دشمن را نخوریم و هیئت ها را آلوده به بدعت و خرافه نکنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران از هیئت های مذهبی به عنوان تریبون نشر معارف عاشورایی یاد کرد و افزود: حضور ارزشمند این تشکل های دینی در جامعه به ویژه در ایام ماه های محرم و صفر مهم ترین عامل ایجاد شور حسینی در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امروز یکی از مسائل مهمی که هیئت ها باید مراقب آن باشند ورود برخی شبهات و بدعت ها از سوی دشمنان در جامعه است، خاطرنشان کرد: تنها هدف دشمن از ترویج این مسائل خرافی و بدعت ها تضعیف عزاداری حسینی در جامعه است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که متأسفانه در سال های اخیر شاهد ورود برخی آیین های خاص در هیئت ها هستیم که جای نگرانی دارد، تصریح کرد: آیین عزاداری ماه محرم و صفر باید در عین سادگی با شور و شعور حسینی برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسائل خرافی و بدعت ها سدی در برابر گسترش معارف عاشورایی است، خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی باید بیشتر از ظرفیت و توان مبلغان دینی در برنامه های خود بهره گیرند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حضور روحانیت در هیئت های مذهبی سد محکمی در برابر نفوذ و ورود خرافه و بدعت های دشمنان است، تصریح کرد: خطبا و مبلغان باید با تبیین صحیح معارف دینی و آگاهی دادن به جوانان از ورود هر گونه بدعت و خرافه در عزاداری ها جلوگیری کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha