پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: اسلام دینی جامع است و در همه ابعاد زندگی بشر حرف های زیادی برای گفتن و اجرا دارد، لذا باید متولیان دینی بتوانند این همه ذخایر ناب اسلامی را به تشنگان معارف اسلامی هدیه دهند.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: کسی که خود را دوستدار و رهرو اهل بیت علیهم السلام می داند باید آگاهی و دانش بسیار کاملی درباره زندگی و سرنوشت این بزرگواران در طول تاریخ اسلام داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: از این بابت بررسی و مطالعه ابعاد زندگی ائمه(ع) و نیز تاریخ اسلام برای همه به ویژه طلاب و روحانیون مهم است که با داشتن علم و آگاهی از این مهم می توان بهتر و عمیق تر حوادث جهان اسلام را بفهمیم و تحلیل کنیم.

این استاد حوزوی در ادامه با انتقاد از اینکه منابر و جلسات آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) نسبت به گذشته بصورت محسوسی کاهش داشته اند، افزود: در این سالها همه به عینه شاهدیم که منابر و مجالس سخنرانی درباره زندگی ائمه اطهار علیه السلام جای خود را به مجالس مداحی و عزاداری صرف داده است که این می تواند در کم رنگ شدن واقعیت های دینی و اسلامی بسیار مهم باشد.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: اولین مسئله ای که یک دوستدار اهل بیت (ع) باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشد، آشنایی کامل با زندگی بزرگان دین، همانند زندگی امام حسین علیه السلام، فلسفه و هدف از نهضت عاشورا است، لذا بدون داشتن این اطلاعات، حضور در محافل امامان (ع) و به ویژه امام حسین علیه السلام خروجی خاصی برای فرد ندارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه اسلام دینی تک بعدی نیست و تمام شئونات زندگی انسان را در برمی گیرد، بیان داشت: اسلام دینی جامع است و در همه ابعاد زندگی بشر حرف ها و دستورات زیادی برای گفتن و اجرا دارد، لذا باید متولیان دینی بتوانند این همه ذخایر ناب اسلامی را به تشنگان معارف اسلامی هدیه دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دین اسلام آماج هجمه های اعتقادی و دینی دشمنان است، گفت: همانطوری که بیان شد، اسلام اکمل الدین است، لذا رجوع و استفاده درست و به موقع از منابع ناب اسلامی خود می تواند سپر و دیواری مستحکم در برابر شبهات دشمنان دین خدا باشد که رهبری این جبهه مقاومت را روحانیون و طلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام محمودی در پایان گفت: اگر اسلام دینی فردی و سکولار بود، بی شک شاهد این همه گرایش جوانان اروپایی و غربی به این دین نبودم، پس بیاییم و قدر این معارف عظیم اسلامی را بدانیم و آن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha