جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: مشکلات اقتصادی کشور ممکن است ۳۰ الی ۴۰ درصد مربوط به تحریم ها باشد، امّا اغلب مربوط به سوء مدیریّت است، باید مدیریّت کارشناسانه و به خوبی صورت بگیرد و مدیران درست عمل کنند تا موانع مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور عصر امروز در جمع جوانان ولایی و بسیجیان شهرستان بیجار با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار داشت: از نگاه رهبر معظم انقلاب معیشتِ مردم یکی از خطوط اصلی انقلاب است. اهمیت موضوع معیشتِ مردم در انقلاب اسلامی تا آنجاست که رهبری بر اساس سخنان امام خمینی (ره) آن را یکی از «خطوط اصلی انقلاب» معرفی می‌کنند. براساس سخنان امام(ره) موضوع مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار و زورگویی، مسئله‌ی فلسطین، موضوع معیشت مردم، توجه به مستضعفین و رفع فقر، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها هندسه‌ انقلاب به‌دست می‌آید.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: دشمن برای ناکام کردن ملت ایران در مسیر پیشرفت و توسعه به «جنگ اقتصادی» علیه ما روی آورده و با به قدرت رسیدن شخص دیوانه ای همچون ترامپ فشارهای اقتصادی بیش از پیش شده است. به تعبیر امام خامنه ای« امروز عرصه‌ اقتصاد، به خاطر سیاست های خصمانه‌ آمریکا، یک عرصه‌ کار زار است، یک عرصه‌ جنگ است، جنگی از نوع خاص.» که دشمن تمام توان خود را برای زمین زدن نظام اسلامی و مردم ایران به کار گرفته است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در چنین شرایطی فهرستی از مشکلات اقتصادی و معیشتیِ مردم شامل بیکاری، گرانی و... پیش‌روی مسئولان نظام و در راس آن دولت است؛ امروز دولت نباید مشکلات و گلایه‌های مردم را نادیده بگیرد؛ مسئولین باید با جدّیت به دنبال حل آنها باشند.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: مسئله‌ بیکاری، رکود و گرانی در جامعه نسبت به گذشته بیشتر شده است، اینها مسائلی است که وجود دارد. بخش اعظم این مشکلات نیز به سوء مدیریت برمی‌گردد، مشکلات اقتصادی کشور ممکن است 30 الی 40 درصد مربوط به تحریم ها باشد، امّا اغلب مربوط به سوء مدیریّت است، باید مدیریّت کارشناسانه و به خوبی صورت بگیرد و مدیران درست عمل کنند تا موانع مرتفع شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار افزود: التهاب بازار سکه و ارز و مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه‌ساز «گله‌مندی مردم» شده است؛ انتظارات مردم به ‌حق است، انتظار به‌حقّ مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی باشد، طبقه‌ ضعیف جامعه از وضعیّت غیرقابل ‌قبول فعلی خارج شود و از مشکلات نجات پیدا کند، اینها انتظاراتی است که مردم دارند و آن هم ‌حق هر ملتی است.

وی یادآور شد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا حدی است که رهبر معظم انقلاب در طول سالیان اخیر بارها و بارها دغدغه‌مندی خود نسبت به آن‌ها را اعلام کرده‌ تا آنجا که بیکاری یک جوان را موجب «خجلت و شرمندگی نظام» دانستند و در بیانات گهربار خود فرموده اند که« این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده می شوم‌].»

حجت الاسلام بهرام پور در پایان ضمن تشکر از مواضع مراجع عظام تقلید نسبت به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، ریشه‌ مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در  فعال نبودن تولید داخلی دانست، گفت: وقتی تولید داخلی بخوابد، همین وضعی بوجود می‌آید که امروز هست. جوانان ما بیکار می شوند، اشتغالکم می شود، رکود بر کشور حاکم می شود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار می شود. اینها از طریق ارتباط با آمریکا و یا اروپا حل نمی شوند، اینها را باید خودمان در داخل کشور  حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha