پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پورمحمدی

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: منبرهای وعظ و خطابه نباید بی ‌محتوا و خالی از معارف معنوی و معرفتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب عزادار حوزه علمیه امام حسین(ع) مراغه با اشاره به نقش نهضت حضرت سیدالشهدا در تداوم اسلام ناب محمدی اظهار داشت: طلاب و روحانیون رسالت خطیری در ترویج فرهنگ اصیل عاشورا بر عهده دارند، تنها گریه بر مصائب اهل بیت کافی نیست، باید با شناخت سیره آن امام همام نسبت به ادامه راه آن حضرت اهتمام جدی داشته باشیم، باید یزیدیان زمان را شناخت و در جبهه حق قرار گرفت.

وی افزود: گاهی مطالبی از سوی مداحان و علما در منابر مجالس مذهبی مطرح می ‌شود که هیچ سنخیتی با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ندارد، چنین افرادی تفکر عاشورایی و نهضت حسینی را تخریب می کنند.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه طلبه بی ‌سواد هیچ دردی از جامعه اسلامی دوا نمی‌ کند، افزود: حاصل بی‌ سوادی و سستی در دوران تحصیل حوزوی آن می‌ شود که امروز در برخی مجالس مذهبی شاهد هستیم، باید به این حقیقت آگاه باشید که جامعه نیازمند فضلای آگاه و مهذب است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بر ضرورت اهتمام جدی طلاب در تحصیل علوم و معارف اسلامی برای پاسخگویی به شبهات جامعه و مقابله با انحرافات و خرافه‌ گرایی‌ جریان‌های معاند مکتب تشیع تاکید کرد و گفت: طلبه‌ ای که خود را وقف تحصیل در حوزه نکند و خود را سرگرم دیگر امور غیرضروری کند، در حق اسلام و جامعه خیانت کرده است.

وی تعطیلی برای طلبه علوم دینی را بی مفهوم دانست و عنوان کرد: ایام تبلیغی سال که معمولا درس و بحث در حوزه تعطیل است، بهترین فرصت برای ارتقای دانش و فهم دینی و فقهی است، طلاب به جای به بطالت گذراندن اوقات فراغت خود با تشکیل گروه‌ های مطالعاتی و پژوهشی به فکر ارتقای سطح معلومات خود باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه منبرهای وعظ و خطابه نباید بی‌ محتوا و خالی از معارف معنوی و معرفتی برای مخاطبان باشد، اظهار داشت: سستی در تحصیل در آینده موجب خسران خواهد بود، اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانید، بدانید که حضرت، طلبه بی ‌سواد نمی‌ خواهد، سراغ معارف عالی اسلام بروید تا دردی از جامعه دوا کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha