جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم کوفه برای زندگی بهتر و عیش و نوش بهتر ۱۲ هزار نامه برای امام حسین (ع) نوشتند نه برای اینکه اسلام را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در جوار مطهر و شریف و بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج در روز تاسوعای حسینی اظهار کرد: در رابطه با واقعه عاشورا پنج موضوع مطرح است نخست اینکه قیام سیدالشهدا قیام مسلحانه نبود.

وی ادامه داد: مسئله دوم وضعیت سیاسی مردم کوفه که در جریان دعوت از امام و سپس تنها گذاشتن آن امام هست، مسئله سوم اینکه این قیام امام حسین پیروز شد و مسئله چهارم اسارت اهل‌بیت (ع) و مسئله پنجم آنکه چه شد این قیام ماندگار شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امتی که در حاکمیت ظلم و استکبار زندگی می‌کند اصلاً انسان نیست و انسان زنده به آن‌ها اطلاق نمی‌شود، آن زمانی که معاویه تصمیم گرفت یزید را جانشین خود قرار دهد، مردم را طی یک‌روندی امتحان کرد که ببیند آیا مردم شرایط پذیرش یک فرد مست، سگ‌باز و بدکار رادارند.

وی افزود: معاویه طی آزمایشی در چند هفته نماز جمعه اعلام کرد که مردان برده من وزنان شما کنیز من و بیت‌المال ملک ما هست و دید کسی لب به اعتراض نکرد و همه سکوت کردند و متوجه شد که فطرت مردمان همه مرده‌اند.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: مردمان زمان دین و حاکمیت دینی نمی‌خاستند و بیشتر به فکر زندگی روزمره و سیر کردن شکم خود بودند، مردم کوفه می‌گفتند برای اینکه آسایش و رفاه داشته باشیم و هیچ مشکلی زندگی ما را تهدید نکند ولو اینکه دین از بین برود معاویه برای ما بهتر از علی و اولاد علی هستند.

وی ابراز کرد: مردم کوفه برای زندگی بهتر و عیش و نوش بهتر 12 هزار نامه برای امام حسین (ع) نوشتند نه برای اینکه اسلام را یاری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اینکه ما شعار می‌دهیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و یعنی اینکه ما انسان هستیم و آقای خودمانیم و به خاطر یک‌تکه نان حاضر به فروختن دین خود نیستیم؛ و زیر بار حاکمیت استکبار نمی‌رویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha