پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ همزمان با تاسوعای حسینی و اجتماع بزرگ هیئات مذهبی لتحر کاشان سومین سال متوالی "نذر کتاب" در این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کاشان، مدیرعامل انجمن فرهنگی و اجتماعی آوای لتحر کاشان درگفتگو با خبرنگاران گفت: در سالی کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران معرفی شده است طرح نذر کتاب با شعار "نذر کتاب، نذر دانایی" با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای سومین سال متوالی در صبح تاسوعای حسینی در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) لتحر کاشان برگزار شد.

حسین صالحی مهر افزود: نذر کتاب در سومین سال متوالی با اعتبار حدود چهل میلیون ریال توسط سازمان مردم نهاد انجمن اوای لتحر کاشان با همکاری زیارت امامزاده عبداله و پایگاه مالک اشتر این منطقه و با مشارکت خیرین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد.

وی، با بیان اینکه با ادامه مشارکت عزاداران در این نذر تعداد کتاب های توزیع شده بیشتر خواهد بود، گفت: ابتدا در این طرح بیش از ۵۰۰ جلد کتاب بین عزاداران حسینی در موضوعات اخلاق، سبک زندگی اسلامی، دفاع مقدس و کودک توزیع شد.

وی، طرح تبادل کتاب بین عزاداران حسینی را از برنامه جانبی نذر کتاب دانست و تصریح کرد: عزاداران حسینی می توانند کتاب هایی که مطالعه کرده اند را برای تبادل با دیگران اهدا کنند.

صالحی مهر، خاطر نشان کرد: یک عنوان کتاب برای بخش مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده تا پس توزیع در بین عزاداران و دانش اموزان مدارس مسابقه کتابخوانی در روز چهارم آذرماه همزمان با میلاد پیامبر اعظم (ص) برگزار شود و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل انجمن آوای فرهنگی اجتماعی منطقه لتحرکاشان گفت: همزمان با انجام طرح نذر کتاب طرح غرفه نقاشی مخصوص کودکان نیز انجام می شود تا کودکان بتوانند همزمان با عزاداری هئیات مذهبی اثار نقاشی خود را خلق کنند.

صالحی مهر، خاطر نشان کرد: انجمن فرهنگی اجتماعی اوای لتحر کاشان با مجوز از فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و به شماره پروانه 209 و شماره ثبت 672 به عنوان یک سازمان مردم نهاد در راستای ارتقا مباحث اجتماعی و فرهنگی تلاش می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha