جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عاشورا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های اهل بیت علیهم السلام، جهاد و ایثار در راه خداوند و اسلام است که این مهم باید در جامعه اسلامی جاری و ساری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی شهر سنندج اظهار داشت: امام حسین (ع) و نهضت عاشورا باید و نیز زندگی اهل بیت علیهم السلام و همه مسلمانان جهان به عنوان درس بزرگی شناخته شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز جامعه نیازمند یک نهضت و زندگی حسینی وعاشورایی است، اگر همه با تمام وجود این نهضت بزرگ را لمس و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، بی شک کشور و نظام به شکوفایی و اقتدار و بی نیازی بسیار عظیمی در جهان می رسد.

این استاد حوزوی در ادامه به برخی از ابعاد فکری امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: یکی از کارهایی که همه دوستداران و محبان اهل بیت علیهم السلام باید بدان توجه داشته باشند، آشنایی با فلسفه زندگی و سیره ای بزرگواران است. امام حسین (ع) علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش در صحرای کربلا خبر داشتند، ولی بازهم برای احیای اسلام واقعی لحظه ای تعلل و تردید به خود راه ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: لذا یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های اهل بیت علیهم السلام، جهاد و ایثار در راه خداوند و اسلام است که این مهم باید در جامعه اسلامی جاری و ساری باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه باید هر کسی که با امام حسین (ع) به صورت کامل آشنایی دارد، زندگی حسینی در پیش بگیرد، افزود: امروز جامعه انسانی به شدت نیازمند تفکری عاشورای و حسینی است. امروز دنیا بشر تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) می باشد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش حضرت زینب در تبیین حقایق عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) که به عنوان شیرزنی نستوه و دلیر در جهان اسلام شناخته می شود، علیرغم دیدن بلای عظما در کربلای حسینی، بازهم همانند کوه استوار در مقابل یزیدیان ایستاد و با سخنرانی ها و خطابه های بران و دلیرانه خود پایه های حکومت فاسد و فاسق امویان را متزلزل ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: بهترین اسوه و الگو برای بانوان مسلمان، باید شجاعت و شیرزنی حضرت زینب (س) باشد، زیرا این بزرگ بانوی اسلام بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دهنده نهضت اباعبدالله حسین (ع) بود و توانست چهره دروغ گویان و دشمنان اصلی دین خدا و رسول اکرم (ص) را رسوا نماید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم دشمنان اسلام و جریان های منحرف در دین ما را تهدید نکنند، باید به نهضت و قیام عاشورا تمسک بجوییم، زیرا هر کسی که از دل عظمت و فلسفه این واقعه را درک کرد، هرگز از صراط مستقیم منحرف نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha