پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم تبعیت از فرستادگان الهی و ائمه(ع) به منظور رسیدن به مسیر سعادت حقیقی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، بر لزوم پایبندی مومنان بر عهد الهی خود تاکید کرد و گفت:خداوند در قرآن کریم تضمین داده است که اگر مومنان به احکام الهی التزام داشته باشند دنیا را در اختیار آنها قرار خواهد داد و حاکم بر زمین خواهند شد.

وی افزود: پیمان خدا این است که آنچه دارید بدهید تا آنچه دارم را بدهم، انبیان و اهل بیت طاهرین(ع) زبان خدا هستند و فرمان الهی را فراخوان می کنند؛ در این مسیر نیز نیازمند هدایت هستیم و پیامبر اکرم(ص) مصادیق هدایت را نیز بیان کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در مقاطع مختلف بیان فرمودند که امیرمؤمنان، امام حسین(ع) و امام حسین(ع) امامان الهی هستند و این معرفی از این جهت انجام شد تا هیچ بهانه ای برای دیگران وجود نداشته باشد.

وی گفت: با توجه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز حتی کسی در اهل سنت هم نیست که جایگاه امیرمؤمنان و فرزندان ایشان را منکر شود و بگوید که آن ها از خاندان پیامبر نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زمانی که این بزرگواران فراخون دادند چه برخوردی شد آیا بقیه امامان تا حضرت عسکری(ع) می توانستند فراخوان کنند؟ یا اگر فراخوان می دادند مردم باز هم کار را رها کرده و در کارها تشکیک می کردند؛ به اندازه ای پیامبر درباره امام زمان(عج) سخن گفتن دکه امروز همه از شیعه و سنی می دانند که ایشان از اولاد پیامبر خاتم است.

وی در خصوص مصایب سیدالشهدا(ع) در عاشورا نیز تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) با کل دارایی های خود یعنی خانواده و اهل و عیال خویش به کربلا آمدند و همه بی رحمی ها و ستم بنی امیه را به جان خرید، بعد از شهادت حضرت فرشته ای ندا داد که جامعه اسلامی روی وحدت را نخواهد دید که اگر بخواهیم تعبیر آن را ببینیم شاهد آن هستیم که حتی عید واحدی نیز بین مسلمانان وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) وفای به عهد را به مردم اثبات کرد و تمام توان و هستی خود را آورد، در تاریخ اسلام سابقه نداشت که زن مسلمانی را اسیر کنند و تنها فرزندان و خانواده علی(ع) به اسارت رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: راه سعادت انسان تنها از مسیر همراهی با امام عبور می کند؛ حضرت تا آخرین لحظات مردم را به مسیر الهی دعوت کردند اما کسانی که فریفته شده بودند گوش شنوایی نداشتند اما یاران امام با بصیرت کامل می گفتند حتی بهشت را نمی خواهند و تنها دوست دارند که در معیت امام خود باشند.

اراکی بیان کرد: تنها زمانی جامعه اسلامی به اتحاد می رسد که امام زمان(عج) ظهور کنند؛ ولایت فقیه عنصر بسیار مهمی در عصر غیبت است زیرا ما را متحد می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha