جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: زندگی و منش امام حسین (ع) و مکتب این بزرگوار اگر نصب العین مسئولان و مدیران جامعه اسلامی قرار بگیرد، بی شک هیچ راه انحرافی وجود نخواهد داشت، لذا جامعه کنونی ما نیازمند مکتب عاشوراست.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ملت ایران در روز تاسوعا و عاشورا نشان دادند که هنوز فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی جاری و ساری است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار تاکید کرد: امام حسین (ع) به خاطر ایثار بی مانندش در اذهان همه آزادگان جهان هنوز زنده و پویا است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه قیام عاشورای حسینی درس های فراوانی برای بشر امروزی دارد، گفت: فلسفه وجودی نهضت عاشورا بسیار عمیق و ژرف است. امام حسین (ع) توانست نهایت معنویت را در عاشورا به نمایش بگذارد و باید وی را نمونه بارز یک جهادگر و ایثارگر در راه خداوند معرفی کرد.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه با اشاره به اینکه در نهضت عاشورا نباید از نقش کلیدی حضرت زینب (س) غافل شویم، اظهار داشت: بی شک اگر وجود مبارک حضرت زینب (س) نبود زوایای این انقلاب و نهضت این همه نشر نمی یافت و به قول شاعر اهل بیت علیهم السلام؛ قادر طهماسبی: « سرنی در نینوا می ماند اگر زینب نبود/کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: خطابه و سخنرانی های حضرت زینب (س) در دربار یزید فاسد و فاسق و افشای چهره پلید اسلام نمایان آن روزگار نقشی حیاتی در انتقال پیام های نهضت عاشورا در جهان اسلام داشت و از سویی دیگر علمکرد این بزرگ بانوی اسلام نشان می دهد که دین اسلام، بالعکس آنچه که دشمنان تبلیغ می کنند، دینی سیاسی، اجتماعی و... است.

این استاد حوزوی با تاکید بر ضرورت آشنایی کامل تر با زندگی امام حسین (ع) در قبل از نهضت کربلا، گفت: متاسفانه کمتر کسی به زندگی پربار اباعبدالله الحسین (ع) پرداخته است، در حالی که این بزرگوار در 57 سال عمر پربارشان تلاش های بسیاری در راه اسلام و وحدت مسلمین داشته است که ذکر همه آنها در این مقال هرگز نمی گنجد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) جنگ و درگیری را آخرین راه برای یک مسلمان می دانستند، عنوان کرد: امام حسین (ع) و همه ائمه اطهار علیهم السلام به شدت با جنگ و خون ریزی و فتنه در جهان اسلام مخالف بودند و امام حسین (ع) حتی در دشت کربلا چندین بار از طرف مقابل خواستند که مانع خونریزی شوند، ولی زر و سیم یزیدیان چشم بصیرت کوفیان را کور کرده بود.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا باید برای ما بعنوان یک مکتب و منشور انسانیت و مردم سالاری دینی معرفی شود، گفت: قیام امام حسین علیه السلام جنبه شخصی، جناحی و یا گروهی نداشت، بلکه مخاطب این نهضت عظیم، انسانهای آزادیخواه است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان سخنان خود گفت: زندگی و منش امام حسین (ع) و مکتب این بزرگوار اگر نصب العین مسئولان و مدیران جامعه اسلامی قرار بگیرد، بی شک هیچ راه انحرافی وجود نخواهد داشت، لذا جامعه کنونی ما نیازمند مکتب عاشوراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha