سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هروله طویریج کربلا

حوزه/ در عاشورای امام حسین (ع)، کربلا شاهد حضور میلیونی عزادارن حسینی و برنامه های مختلف مذهبی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در عاشورای امام حسین (ع)، کربلا شاهد حضور میلیونی عزادارن حسینی و برنامه های مختلف مذهبی بود.

برگزاری محفل قرآن کریم با تأسی از امام حسین (ع)

دار القرآن الکریم آستان مقدس عباسی با تأسی از امام حسین (ع) که شب عاشورا را به نماز، عبادت و قرائت قرآن به صبح رساند، محفل قرآن کریم در صحن حرم حضرت عباس (ع) برگزار کرد.

در این محفل عزاداران و زائرین به جزء خوانی قرآن کریم پرداختند و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

58 پرچم به تعداد عمر امام حسین (ع) در بین الحرمین برافراشته شد

58 پرچم سیاه و عزا به تعداد عمر امام حسین (ع) روی ستون های نوری بین الحرمین نصب شد. روی این پرچم های عبارت های عاشورایی با رنگ سرخ نوشته شده است.

حضور دسته عزاداری طلاب حوزه های علمیه کربلا در حرم امام حسین(ع)

دسته عزاداری طلاب حوزه علمیه کربلا با مشارکت تعداد زیادی از علما و طلاب حوزه های علمیه کربلا با حضور در حرم امام حسین (ع) این مصیبت را به حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) تسلیت گفتند.

دسته عزاداری طلاب از مقابل خیمه گاه امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) حرکت کرده و بعد از ورود به حرم مطهر و ذکر مصیبت از آنجا به منطقه بین الحرمین شریفین و سپس وارد حرم حضرت سید الشهدا (ع) شد.

طلاب با ذکر مصیبت، مرثیه سرایی و روضه خوانی در کنار زائرین وعزاداران برای مصیبت حضرت ابی عبد الله (ع) گریه کردند و بر سر و سینه زدند.

حضور کودکان در موکب های عزاداری و خدماتی موجب انتقال فرهنگ عاشورا می شود

مشارکت در شعائر حسینی اختصاص به محدوده سنی خاصی ندارد، بلکه همگی باید خودجوش حضور داشته باشند؛ چرا که امام حسین (ع) همه چیز خود را داد، لذا می بینیم که کودکان با شور و حماسه در مراسم عزاداری شرکت دارند و با والدین خود رقابت می کنند.

کودکان در آینده این میراث را به ارث می برند، لذا امروز سینه زنی و گریه می کنند و چشمانشان به اعمال و حرکات بزرگتر هاست تا از آنان یاد بگیرند.

این مسئله موجب ارتباط فکری و معنوی این نسل ها با نهضت حسینی می شود و والدین می گویند که مشارکت کودکان در این مراسم ها موجب انتقال رسالت حسینی از نسلی به نسل دیگر می شود.

حضور پانزده هزار موکب عزاداری و خدماتی داخلی و خارجی در روز عاشورا

رئیس بخش موکب ها و هیئات حسینی عراق گفت: تعداد موکب های عزاداری و خدماتی که به شکل رسمی اسامی خود را ثبت کرده اند به 15هزار موکب داخلی و خارجی رسید.

وی افزود: موکب های دیگری بودند که اسم خود را ثبت نکردند و علاوه بر آن اهالی کربلا و هیئات استان های دیگر موکب های خدماتی برپا کردند.

از میان این موکب ها؛ دو هزار موکب عزاداری، 1300 موکب خدماتی و 20 موکب از ایران، عمان، عربستان، کویت، آمریکا، هند و پاکستان هستند.

موکب های خدماتی به تقدیم خوراکی و نوشیدنی و اسکان زائرین و عزاداران می پردازد.

آماده سازی 50 هزار پرچم سبز برای هروله طویریج

کمیته برگزاری "هروله طویریج" با تهیه پارچه و نوشتن متن عاشورایی بر روی آن، 50 هزار پرچم برای عزاداری طویریج آماده کرد.

این پرچم ها در ایستگاه هایی که مسیر آن از بیرون کربلا و محل تجمع عزاداران تا خیابان باب القبله است، توزیع شد.

برگزاری عزاداری سنتی "هروله طویریج" بعد از نماز ظهر عاشورا

عزاداری سنتی "هروله طویریج" بعد از نماز ظهر عاشورا از پنج کیلومتری حرم امام حسین (ع) آغاز شد و عزاداران با عبور از خیابان الجمهوریه به سمت حرم امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) حرکت کردند.

عزاداران در کنار تدابیر امنیتی و خدماتی آستان مقدس حسینی و عباسی با عبور از منطقه بین الحرمین دور حرم هروله کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha