پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه

حوزه / دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: آمریکا بداند پیام امام حسین (ع) این است، دست تسلیم به سمت دشمن دراز نخواهیم کرد و با قدرت تمام ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در مراسم عزاداری ماه محرم در مجتمع آموزشی عبدالله رضوی، با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی متن مردم هستند و اگر ما بخواهیم اصل مردم را پیدا کنیم، در هیئت‌ها جستجو کنیم، گفت: هیئت‌ها ریشه تاریخی دارند، از عقیده ما جوشیده شده است، از باور اهل‌بیت علهیم السلام است که ریشه در وجود ما دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ایران در خدمت به اسلام و تلاش برای حفظ اسلام بی‌نظیر عمل کرده است، گفت: هیچ ملتی به‌اندازه ایران خدمت به اسلام نکرده است، اسلام از ما یک ملت شیعه، مسلمان دارای فرهنگ غنی مبتنی بر قرآن و عقل ساخته است، ما ملتی منسجم و همدل هستیم، هیچ کشور اسلامی در دنیا این‌طور نیست.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه ملت ایران برای عزت و دین خودمان ایثار و جهاد کردیم، افزود: ملتی هستیم دشمن‌شناس به‌موقع و در لحظه عمل می‌کنیم، برای سایر ملت‌ها الگو شده‌ایم، چگونه زندگی کنیم وفادار ولایت مدار هستیم و از رهبری اسلامی اطاعت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملتی که چنین خصوصیاتی دارد، شکست‌ناپذیر است زیرا دست قدرت خدا با او است، افزود: این سروصدایی که استکبار در فضای مجازی ماهواره‌ای نسبت به ایران برداشته است، باور نکنید، هیچ تحریم و ضعفی ایران مبتلا نشده است، هیچ کدام از ذخایر ایران کم نشده است، آینده از گذشته روشن‌تر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه افزود: همه اقشار جامعه در صحنه آگاه هستند، دشمن نمی‌تواند صدمه‌ای وارد کند، امام این ملت در حال حاضر عاشورا بوده است چند پیام گرفته است و بر اساس آن‌ها زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ایران از سخنان امام حسین (ع) در روز عاشورا زندگی‌اش را تنظیم می‌کند، اظهار داشت: چهل سال به برکت پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم لحظه‌ای تن به خواسته دشمن نداده است، بعد از هر توطئه دشمن در کشور، یک پیروزی نصیب مردم ایران شده است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دشمن در 15 خرداد 42 مردم ایران را به خاک و خون کشیدن، افزود: ثمره این خون و ایستادگی آغاز انقلاب اسلامی در ایران شد، کشتار بی‌رحمانه مردم در 17 شهریور پیروزی خون بر شمشیر را رقم زد و 8 سال ایستادگی مردم در مقابل دشمن که قصد در دو هفته انقلاب اسلامی را از بین ببرد، با مقاومت مردم این نتیجه تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه به برکت امام حسین (ع) امروز در منطقه خاورمیانه بزرگ‌ترین ارتش و نیروهای رزمی را ما داریم، افزود: کسی جرئت نمی‌کند یک‌بخشی از ایران را بگیرد، ما قدرت نظاممان صد برابر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه تأکید کرد: ما از عاشورا آموختیم، تن به ذلت ندهیم و تسلیم در برابر دشمن نشویم و ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا بداند پیام امام حسین (ع) این است، دست تسلیم به سمت دشمن دراز نخواهیم کرد و با قدرت تمام ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha