جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ مقاومت و ایثار از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شکل می گیرد، تصریح کرد: آموزش و پرورش تقریباً کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد و شیوه تعلیم آموزش دین و تاریخ در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (29 شهریور) نماز جمعه تهران با تقدیر از حضور باشکوه مردم ولایت مدار در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، به نقشه شوم دشمنان اشاره کرد و  اظهارداشت: سالهاست که شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی دارند با تولید پیام‌هایی در جامعه ما ایجاد یأس و شکاف کنند و به گونه‌ای هم عمل می‌کنند که مردم فکر کنند تعدادی از افراد جامعه خودمان دست به این کار زده‌اند و در شبکه‌های ماهواره‌ای آنها حتی یک خبر هم دیده نمی‌شود که حاوی یأس، تفرقه و جدایی نباشد.

وی ادامه داد: شبکه خبیث بی‌بی‌سی چند سال قبل در روز تاسوعای حسینی، تاسوعا را این گونه تحلیل کرده بود که امروز روز عزاداری برای برادر ناتنی اباعبدالله الحسین (ع) است. اگر این شبکه بتواند می‌خواهد بین عزای امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز اختلاف بیندازد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران تصریح کرد: جامعه برای اینکه حرکت و پویایی داشته باشد و مشکلات را پشت‌سر بگذارد نیاز به امید دارد و اگر امید در جامعه نباشد مشکلات مضاعف دیده می‌شود و راه‌حل‌ها برای عبور از مشکلات دیده نمی‌شود و احساس یأس و سرخوردگی جامعه را فرا می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تنها مقاومت است که می تواند نقشه های شوم دشمن را بی اثر سازد، افزود: ظاهراً یک راه بیشتر برای ایجاد امید در جامعه وجود ندارد و آن راه مقاومت است. اگر ما برنامه‌ای برای مقاومت داشته و مسئولینی داشته باشیم که اهل مقاومت باشند، از ایدئولوژی مقاومت خبردار باشیم و همچنین در دانشگاه‌های ما مقاومت تئوریزه شده باشد، قطعاً در چنین شرایطی امید خواهیم داشت و اگر خداوند بخواهد در برابر ابلیس امید بدهد فقط در صورت استقامت و مقاومت امید خواهد داد.

وی تصریح کرد: ما در حوزه فرهنگ باید فرهنگ مقاومت را افزایش دهیم، سال‌ها قبل مقام معظم رهبری چفیه را که نماد مقاومت جبهه‌ها شده بود، به گردن آویختند و این کار برای تقویت فرهنگ مقاومت انجام شد و این یعنی امید دادن به جامعه که البته ایشان موفق هم شدند فرهنگ مقاومت را در جامعه تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: شهدای عرصه مقاومت در سطح منطقه فرهنگ مقاومت را تقویت کردند، به عنوان مثال در روز تشییع پیکر شهید حججی در یک روز غیرتعطیل 2 میلیون نفر با اشتیاق حضور یافتند و این یعنی مقاومت. مقاومت فرهنگی ایجاد شده است

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش با در اختیار داشتن بیش از 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از ظرفیت بسیار ارزشمندی برای تربیت و فرهنگ سازی در عرصه ایثار، مقاومت، اخلاق و معنویت نقش افرینی کند و بنده از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهم که در این ابعاد بیشتر تلاش کنند تا ایران اسلامی با نسلی مومن، متعهد و انقلابی در آینده مواجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ مقاومت و ایثار از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شکل می گیرد، تصریح کرد: آموزش و پرورش تقریباً کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد و شیوه تعلیم آموزش دین و تاریخ در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha