سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حزب اسقلال بریتانیا «مانیفست ضداسلامی»  منتشر کرد

حوزه/حزب استقلال بریتانیا «یوکیب» روز گذشته در همایشی در بیرمنگام، با انتشار مانیفست موقتی، خواستار قوانین ضداسلامی و نژادپرستانه علیه زندانیان مسلمان و مهاجران از کشورهای اسلامی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، حزب استقلال بریتانیا «یوکیب» روز جمعه در همایشی در بیرمنگام، «مانیفست موقت» جدید ضد اسلامی علیه مهاجران و زندانیان مسلمان ارائه داد. این طرح با ادعای افزایش افراط گرایی اسلامی در زندان های انگلستان، غربالگری  مهاجران و پناهندگان خارج از کشور را افزایش داده و قوانین برابری و ضدنژادپرستی  را لغو می کند.

در این «مانیفست موقت» که توسط حزب استقلال بریتانیا اعلام شده، پیشنهاد شده که زندان های جداگانه ای برای زندانیان مسلمان ایجاد شده و طرح جداسازی زندانیان مسلمان از غیرمسلمان اجرا گذاشته شود تا جلوی گرویدن آن ها به اسلام گرفته شود.

لغو انواع جرایم نفرت انگیز در بریتانیا علیه مسلمانان و همراهی کمیسیون های برابری و حقوق بشر و دفاتر تساوی دولتی با مسلمانان از دیگر موارد ارائه شده در این مانیفست هستند.

مانیفست جدید این حزب بریتانیایی همچنین خواستار سرکوب وسیع تر مهاجران و پناهندگان شده و اعلام می کند مهاجرانی که از کشورهای مسلمان به انگلستان وارد می شوند باید تحت «روند غربالگری امنیتی» قرار بگیرند تا دیدگاه های آنان بررسی شود.

به نظر می رسد که سیاست های پیشنهاد شده توسط احزاب راست افراطی و نژادپرستانی  چون لیگ دفاع انگلیس و بریتین فرصت در این مانیفست به چشم می خورند.

لازم به ذکر است جرارد باتن، رئیس این حزب نیز پیش از این همراهی خود را با تامی رابینسون، رهبر نژادپرست و ضداسلامی حزب لیگ دفاع انگلستان نشان داده بود. باتن هفته گذشته در یک گردهمایی که توسط یک گروه اسلام هراس برگزار شده بود، به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود. گفته های وی حتی صبر سیاستمداران بریتانیایی را نیز لبریز کرده و نیجل فارژ رهبر سابق  این حزب به وی هشدار داده بود و گفته بود که وی باید «هم نشینان بهتری برای خودش انتخاب کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha