چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: دیدگاه امام سجاد(ع) در آن زمان این نبوده که به مسائل جامعه توجه نکند و در انزوا باشد، بلکه هدایت جامعه به شکل دعا بود، اگر به دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد (ع) توجه کنیم یک نوع تهذیب و تزکیه جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین «وعدمرادبیگی» مدیرحوزه علمیه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خوزه در ایلام گفت : امام سجاد(ع) در آن زمان که اوج خفقان و خوف برای شیعیان بود از یک شگرد بسیار مناسب برای بیان معارف دین به شکل دعا استفاده کردند.

وی افزود: دیدگاه امام سجاد(ع) در آن زمان این نبوده که به مسائل جامعه  توجه نکند و در انزوا باشد، بلکه هدایت جامعه به شکل دعا بود، اگر به دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد (ع) توجه کنیم یک نوع تهذیب و تزکیه جامعه است؛ در آن زمان که جامعه‌ای به دنبال دنیا، فراموشی مرگ و فراموشی خداوند پیش رفته بود آن حضرت مسائل موجود در جامعه را در قالب دعا برای مردم مطرح می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: اگر می خواهیم مورد لطف و عنایت خداوند باشیم باید در مسیر دعا قرار بگیرم. مرحوم کلینی در کتاب اصول کافی می‌گوید: دعا فقط برای زمان سختی ها و احتیاجات نیست، انسان باید در وضعیت مناسب و هم در زمان مشکلات دعا کند. در روایت آمده است که انسان در زمان خوشی دعا کند تا در زمان که مشکل دارد مورد استجابت خداوند قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر موج بلایا در زندگی انسان باشد با دعا برطرف می‌شود. اگر کسی در مسیر دین و دعا باشد هیچ وقت به هلاکت نمی رسد و اگر انسان با فرهنگ دعا، راز و نیاز آشنا باشد همیشه زنده و بانشاط است و دعا برای انسان قوت قلب و پشتوانه سازی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: اگر انسان در زندگی بتواند فرهنگ دعا را در خود، خانواده و بخصوص فرزندانش نهادینه کند می تواند بسیاری از فوائد آن در طول زندگی بهرمند شود و زندگی او پایدار بماند.

وی در پایان اظهار کرد: انسان اگر به بن بست رسید یکی از عواملی که می توان زندگی او را از بن بست خارج کند دعا است و  به سبب دعا می توان بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha