پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: بیداری اسلامی و بصیرت جاری در کشورهای اسلامی در مقابله با ظلم ابر قدرت‌ها نشات گرفته از بصیرت قیام امام حسین (ع) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان،حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی در جمع فعالان هیئت های مذهبی شهرستان دهگلان با اشاره به حضور پرشور مردم کشور به ویژه استان کردستان و شهرستان دهگلان، اظهار داشت: بصیرت‌افزایی و روشنگری از اهداف اصلی و جاودان قیام امام حسین(ع) است که باید همواره مورد تاکید و توجه مسلمانان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان افزود: نهضت و قیام امام حسین(ع) همیشه زنده است و هرگز گرد و غبار تاریخ از عظمت و شکوه آن نمی‌کاهد.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در اربعین حسینی(ع) در سراسر ایران و کشورهای اسلامی بیان داشت: برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم خود موید آن است که این قیام همواره زنده است و این مهم را در ذهن هر آزادمردی متبلور می سازد که نهضت و قیام امام حسین(ع) همیشه زنده است و هرگز گرد و غبار تاریخ از عظمت و شکوه آن نمی‌کاهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با تاکید بر ضرورت تبیین بصیرت اربعین حسینی(ع) در مجالس و محافل عزاداری سرور و سالارشهیدان گفت: بصیرت به معنای آشنایی به موقعیت زمان، مکان و ولایت و عملکرد به موقع آن است زیرا اگر بصیرت باشد ولی عملکرد به موقع وجود نداشته باشد حق مطلب ادا نشده و اهمیت و ضرورت موضوع مشخص نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تفکر و اندیشه قیام امام حسین(ع) است که باعث عزت روز افزون اسلام شده چنانکه ملت بزرگ ایران اسلامی با درس گرفتن از نهضت حسینی(ع) برطاغوت زمان (رژیم ستمشاهی) پیروز شدند و بنیان استکبار و استعمار را از این مرز و بوم ریشه کن کردند.

وی در پایان، بیداری اسلامی و بصیرت جاری در کشورهای اسلامی در مقابله با ظلم ابر قدرت‌ها را نیز نشات گرفته از بصیرت قیام امام حسین (ع) و درس‌های عبرت‌آموز قیام آن امام همام برشمرد و تاکیدکرد: امروز دشمن به خوبی دریافته که اسلام زنده به قیام امام حسین(ع) و فرهنگ حسینی(ع) است از این رو تیر خصومت و کینه خود را به سمت فرهنگ نهضت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) مسلمانان نشانه گرفته و قصد دارد عزاداری‌ها و مراسم و سوگواری‌های حسینی(ع) را کم رنگ جلوه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha