سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طبس

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تمام فعالیت‌های اوقاف در سطح بقاع متبرکه در راستای اجرای منویات رهبری و جلب رضایت مردم است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در تابستان امسال ۸۵ هزار و ۵۷۸ زائر در جوار بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند.

وی افزود: در این ایام ۶۲۱ زائر سرا آماده پذیرایی از زائران و مسافران تابستانی بود و همچنین در بقاع متبرکه استان خیمه‌های معرفتی با حضور ۴۵ مبلغ دینی برپا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در ایام محرم و صفر ۲۰ خیمه معرفتی و مشاوره در بقاع متبرکه استان برپا شده که تاکنون نیز استقبال بسیار خوبی از آن ها شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه بقاع متبرکه در شهرستان‌های طبس، خوسف، نهبندان، سربیشه، فردوس و بیرجند بیشترین تعداد مسافر راه به خود اختصاص داده ند، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تمام فعالیت‌های اوقاف در سطح بقاع متبرکه در راستای اجرای منویات رهبری و جلب رضایت مردم است.

وی به طرح ساماندهی و رتبه بندی داوران قرآنی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این طرح منظور بهبود فضای مناسب برای داوری در مسابقات قرآنی کشور و تکمیل بانک اطلاعات داوران متعهد و متخصص اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: اساتید، قاریان و حافظان و داوطلبان واجدالشرایط داوری که تاکنون موفق به ثبت‌نام در طرح ساماندهی داوران نشده‌اند باید هرچه سریع‌تر برای ثبت اطلاعات، مشخصات و بارگذاری مدارک مربوطه خود در سایت مسابقات قرآن کریم، اقدام کنند.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: هدف از طرح ساماندهی و رتبه بندی داوران قرآنی، ارتقا و رتبه بندی دواران استانی است.

انتهای پیام/ ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha