جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم ملوک توازئی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع وظیفه مبلغان و روحانیون در زمان فعلی با سخنرانی خانم توازئی، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان خانم ملوک توازئی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر در جمع مبلغان این مدرسه گفت: امروز وظیفه روحانیت وظیفه ای بسیار خطیر و سنگین است،  اکنون که جنگ فرهنگی و نرم در جامعه شدیدتر از گذشته شده، رسالت روحانیون به عنوان مبلغین و افرادی که باید چراغ هدایت مردم در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن و فتنه ها باشند بسیار سنگین است، لذا باید نسبت به شناخت مسائل زمان و تهدید نرم دشمن تلاش کنیم و از آرمان ها و اهدافی که شهدای عزیزمان بری آنها جان دادند پاسداری کنیم و این امر زمانی صورت می گیرد که پشت سر ولی فقیه و گوش به فرمان ایشان حرکت کرده و ولایتمداری را در بین مردم نیز ترویج و تقویت کنیم

وی افزود: مورد مهمی که باید به تبلیغ آن پرداخت فرهنگ ایثارگری است که  باید همیشه زنده بماند، چرا که تداوم  انقلاب اسلامی به همین ایثارگری ها وابسته است و ایثارگری محصول ایمان قوی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر ادامه داد: مورد دیگر جنگ اقتصادی این است که دشمن با تمام نیرو و متفکران خود وارد شده و می خواهد در این جنگ، کار کشور و نظام را یکسره کند.

مدیر مدرسه حضرت نرجس(س) یزدانشهر ادامه داد: این فتنه، بسیار پیچیده و دارای زوایای پنهان است و اینجا مسئولیت مبلغین برای تبیین فتنه و جنگ اقتصادی برای مردم بسیار سنگین است و از همین رو می طلبد با اقدامات درست این فتنه دشمن را خنثی کنند. تحریم اولین ابزار دشمن درجنگ اقتصادی است و متأسفانه مردم و مسئولین درک درستی از بحث تحریم ندارند چون تحریم در عین حال که به ضرر کشور است بیشتر به ضرر منافع آمریکا و حامیان او است. 

 وی اظهار داشت: دشمن می خواهد با عملیات روانی که از ابزارهای او برای جنگ اقتصادی است، اقتدار کشور ایران را به ضعف تبدیل کند و اینگونه به مسئولین و مردم ایران القاء کند که کشور شما نمی تواند در برابر قدرتهای جهانی مقاومت کند و وقت آن رسیده که برای شکوفایی اقتصاد به فکر عدم همرایی با انقلاب باشید.

توازئی افزود: زمانی، روحانیون لباس جنگ بر تن پوشیده و امروز هم با توجه به وضعیت و نیاز جامعه باید لباس مقابله با جنگ اقتصادی و نرم را بر تن کرده و نقش‌آفرینی لازم را داشته باشند. امام علی(ع) در نامه‌ی ۵۱ نهج‌البلاغه به عوامل و کارگزاران اقتصادی‌شان، بر عدم تقویت دشمن به‌وسیله‌ی مسائل اقتصادی تأکید دارند سیره‌ی علما از ابتدا بر استفاده از کالای داخلی و تولیدات مسلمین بوده است.

وی ادامه داد: اگر خواهان امتداد انقلاب اسلامی هستیم باید نقش خود را به‌ درستی شناخته و در آن مسیر قدم بگذاریم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر تاکید داشت: دشمنان به دنبال بی‌ثبات‌سازی و ناامن کردن کشورند و فرسایش اقتصاد و سرمایه‌ی ملی در کنار مهار و تغییر نظام را دنبال می‌کنند که این طرح از چند سال گذشته پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه‌ی تهدیدات اجتماعی، امروزه با مسائلی چون دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه‌نشینی  و مانند آنها مواجه هستیم  که با هدف ایجاد و توسعه‌ی نارضایتی‌های اجتماعی دنبال می‌شود و لزوم تقویت حمایت‌ها و آموزش‌های اجتماعی در سطح جامعه را بیش‌ از پیش نمایان می‌سازد. با توجه به اینکه زمان فعلی، مجاهدانی می طلبد که در جهت رضای حضرت حق از نظام اسلامی دفاع کنند روحانیون و مبلغان با توجه به شناخت مسئله باید از عهده این مهم به بهترین وجه برآیند تا در سایه الطاف الهی، کشور با تحمل این مشکلات، سربلند بیرون آیند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha