سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حمایت مالی لندن از تروریست های تکفیری

حوزه/ «الأحوازیون» یک مجموعه با تفکرات جدایی‌طلبانه و قومیتی هستند که مغر متفکر آن‌ها در لندن بوده و به‌صورت مستقیم دستورات را از سفارت عربستان دریافت از طریق فضای مجازی در خوزستان یارگیری می‌کنند.

دکتر حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به تشریح دست‌های پشت پرده جریان‌های تروریستی در خوزستان پرداخت و اظهار داشت: الأحوازیون از زیرمجموعه‌های جبهه التحریر و تحریرالأحواز است که با تفکرات التقاطی سعی در ناامن کردن فضای شهری استان خوزستان به‌ویژه اهواز را دارند.

وی افزود: الأحوازیون یک مجموعه با تفکرات جدایی‌طلبانه و قومیتی هستند که از عربستان دستور گرفته و در واقع تحت تأثیر تفکرات وهابی می‌باشند.

دکتر هانی زاده، با بیان این که مغر متفکر مجموعه «جبهه التحریر» در لندن زندگی می‌کند، گفت: سران جبهه التحریر به‌صورت مستقیم دستورات را از سفارت عربستان در لندن گرفته و از طریق فضای مجازی در خوزستان یارگیری می‌کنند.

این کارشناس سیاسی، دادن مشوق‌های مالی به جوانان نادان و متعصب را یکی از حربه‌های اصلی «تحریرالأحواز» دانست و تصریح کرد: سران «جبهه التحریر» با پرداخت پول‌های گزاف، یک سری جوان جاهل به مسائل اعتقادی-بصیرتی را اجیر کرده تا دست به عملیات‌های تروریستی کور بزنند.

وی پیرامون گروه «تحریرالأحواز»، گفت: این مجموعه در حقیقت یک مجموعه کوچکی است که به موازات سایر جریان‌های تروریستی که در خارج اما مرتبط با داخل خوزستان، فعالیت‌های تروریستی کرده و هدفشان نیز اجرایی کردن دستورات رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.

دکتر هانی زاده، هدف اصلی گروه‌های تروریستی را ایجاد شکاف میان قومیت‌های خوزستان برشمرد و اضافه کرد: بدبین کردن ملت ایران نسبت به مردم ولایی خوزستان، تفرقه میان مردم و ایجاد رعب و وحشت در جامعه، هدف اصلی گروه‌های تروریستی است که البته دستورالعمل این چند هدف عمده، از کاخ محمد بن سلمان صادر شده و دشمان در تلاش‌اند تا ناامنی‌هایی را در ایران ایجاد کنند.

این کارشناس سیاسی گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که جنگ را به داخل ایران می کشانند؛ به همین دلیل سعی می‌کنند تا به‌واسطه وهابیان و جریان‌های تکفیری ایران را همچون سوریه کنند! اما یقیناً با هوشیاری کامل نیروهای امنیتی و نظامی دسیسه‌های آنان به بن بست خواهد رسید.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha