شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد ویکتوریا دوباره ساخته شده پس از حریق، روز درهای باز برگزار می کند

حوزه/ مرکز اسلامی شهر ویکتوریا که سال گذشته در پی آتش افروزی نفرت محور به طور کامل تخریب شده بود، از نو بازسازی شده و برای مردم و اهداءکنندگان روز درهای باز برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسلامی ویکتوریا در ایالت تگزاس آمریکا که در آتش سوزی اسلام هراسانه  سال گذشته  به طور کامل تخریب شده بود، هم اکنون از نو ساخته شده و شنبه هفته آینده با برگزاری مراسمی از تمامی مردم شهر برای شرکت در «روز درهای باز» دعوت کرده ا ست.

عمر رشید از ساکنین شهر ویکتوریا و یکی از اعضای انجمن مسجد می گوید که ساکنین شهر هنگام آتش سوزی به آن ها کمک کرده و این سخاوت و بخشندگی را با دعوت از آنان به مرکز اسلامی جبران می کنند. اعضای مسجد همچنین 25 هزار اهداءکننده مالی از بیش از 90 کشور جهان را که مجموعا  1.1 میلیون دلار برای بازسازی مسجد کمک رسانی کرده اند، به شرکت در این مراسم دعوت کردند.

رشید می گوید: ما می خواهیم قدردانی مان را از آن ها نشان دهیم. و بگوییم که به تعهدات مان عمل کرده ایم و مسجد را بازسازی نمودیم.

این مراسم که 5 عصر شنبه آغاز می شود شامل سخنرانی های کوتاهی از سوی اعضای مسجد و در ادامه تور بازدید از بخش های مختلف این مرکز اسلامی خواهد بود.

گفتنی است این مسجد پس از یک سال و هشت ماه راه اندازی می شود. مارگ وینسنت پرز، 26 ساله جوان سفیدپوست ساکن شهر ویکتوریا که مرکز اسلامی را به آتش کشید، در ماه جولای به جرم نفرت محور و آتش افروزی متهم شناخته شد و محکومیت وی در 2 اکتبر اعلام می شود.

کار ساخت و ساز مسجد اندکی پس از آتش سوزی در ماه می 2017 آغاز شد و اواخر ماه آگوست ساخت مسجد به پایان رسید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha