جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ شاکر با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی امروز نیاز به صبر و بردباری ملت جمهوری اسلامی دارد گفت: نیاز است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری های آن زمان را برای نسل جوان بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یزد در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان اردکان، با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است که نیاز به صبر و بردباری ملت غیور ایرانی دارد اظهار داشت: ما باید اهل صبر و بردباری باشیم و نباید به شکلی عمل کنیم که در میدان دشمن بازی کنیم و اهداف آنها را پیش ببریم.

امام جمعه شهرستان اردکان با بیان اینکه شرایط امروز کشور نیاز به تلاش مضاعف مسئولان دارد، افزود: مسئولان باید دست افرادی که شرایط اقتصادی کشور را دچار تنش و اضطراب می کنند کوتاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه شهدا را ادامه دادن یعنی اینکه در برابر آمریکا و استکبار ایستاده و عزت خود را حفظ کنیم، خاطر نشان کرد: ما باید فریاد حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را سر بدهیم که فرمودند؛ مرگ باعزت برای ما بهتر از زندگی با ذلت است. کسی که از دشمن انتظار خیر دارد اگر کوتاه آمد و ضرر کرد خودش مقصر است.

حجت‌الاسلام‌ شاکر در ادامه با اشاره به اینکه امروز ما وظیفه‌داریم که بازنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا نگذاریم این حماسه کهنه شود، افزود: همان‌گونه که مجالس حسینی باعث می‌شود که حادثه عاشورا و حماسه کربلا زنده بماند برگزاری یادواره‌های شهدا نیز باعث می‌شود که حماسه هشت سال دفاع مقدس ما زنده بماند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد اضافه کرد: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و در کنار شهدا حضور داشتند و صحنه‌های نبرد و ایثار و فداکاری‌ها را دیده‌اند وظیفه‌دارند که این حماسه‌ها را بیان کنند و نسل جدید و جوانان را با واقعیات آن دوران آشنا کنند.

وی ادامه داد: مسئولین هم وظیفه‌دارند یاد شهدا را زنده نگه بدارند و از مراسم‌ها و برنامه‌هایی که باعث زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های دفاع مقدس می‌شود حمایت کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha