جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح احسان حسینی

حوزه/معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از کمک یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومانی مردم خیر و سخاوتمند استان در دهه اول ماه محرم در قالب طرح " احسان حسینی" از سوی امداد و مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، احمد رفیعی صبح امروز در نشست معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان رشد 125 درصدی این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: در این مدت 190 هزار و 514 پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و 197 میلیون تومان، جیره خشک شامل برنج، روغن و لپه به ارزش 107 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 566 کیلوگرم گوشت قرمز به ارزش 63 میلیون تومان و کمک نقدی بیش از 123 میلیون تومان از سوی مردم نیکوکار استان به طرح احسان حسینی برای کمک به نیازمندان و محرومان استان اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی اضافه کرد: در دهه اول ماه محرم سال گذشته 64 هزار و 629 پرس غذای گرم به ارزش 402 میلیون تومان و جیره خشک به ارزش 69 میلیون تومان و 4 هزار و 40کیلوگرم گوشت قرمز به ارزش 121 میلیون تومان و 70 میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده است.

رفیعی با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی در ایام محرم خاطرنشان کرد: این طرح در راستای بهره‌گیری از فضای معنوی ماه محرم از طریق ظرفیت مساجد، حسینه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم به ویژه ایام تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در سطح استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح معنوی و خداپسندانه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند نذورات خود اعم از غذای گرم، خشک و قربانی را به این نهاد تحویل داده تا در اسرع وقت بین نیازمندان واقعی توزیع شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، عنوان کرد: ادارات تابعه این نهاد، مراکز نیکوکاری و مساجد سراسر استان آماده دریافت نذورات و احسان مردم عزادار و توزیع بین مددجویان و نیازمندان است.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح معنوی،جهت‌دار کردن نذورات مردمی با هدف رسانیدن نذورات به مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان حسینی مومنان به نیازمندان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: پرداخت الکترونیکی از طریق سرشماره #8877* اپراتورهای تلفن همراه و شماره حساب 0102102891005 نزد بانک صادرات مرکزی بیرجند و یا مراجعه حضوری به ادارات تابعه و مراکز نیکوکاری سه روش مشارکت مردم در کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha