جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: افزایش فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان و حضور آن‌ها در عرصه خدمات اجتماعی سبب کاهش تأثیرگذاری هجمه دشمنان و بدخواهان علیه روحانیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان که در محل حرم مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌های علمی، تبلیغی، فرهنگی و جهادی مدارس، اظهار کرد: حرکت­های خوب و تأثیرگذاری که در قالب اردوهای جهادی از دل طلاب جوان ما در فضای حقیقی و مجازی شروع شده باید به عرصه‌های دیگر تبلیغی و فرهنگی هم تسری یابد.

وی با اشاره به هجمه دشمنان و بدخواهان به طلاب و روحانیان، افزود: باید با تقویت اردوهای جهادی، حضور طلاب و روحانیان در عرصه خدمات اجتماعی مطابق با شأن طلبگی افزایش یافته و بیش از پیش در کنار مردم و خانواده‌ها باشند تا تأثیر این هجمه‌ها کاهش یابد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: همچنین باید امسال اساتید و طلاب حوزه علمیه عمق‌بخشی به مسائل علمی برای کاربردی کردن مباحث در مدارس و انس پژوهشی با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به‌صورت ویژه در دستور کار داشته باشند تا خود و جامعه را به‌وسیله این گوهرهای بی‌نظیر رشد دهند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه باید همت کنیم در مسیر تحقق وعده الهی مبنی بر ظهور مهدی موعود(عج) و برچیده شدن ظلم، در علم و عمل و با کسب مهارت‌های خاص در عرصه تبلیغ مؤثر باشیم.

وی در ادامه از طلاب و روحانیان خواست تا دغدغه‌ها و راهکارهای خود برای پیشرفت حوزه علمیه استان از نظر تبلیغی، فرهنگی و ... را بیان کنند و گفت که در این راستا سامانه ارتباط با مسئولان حوزه علمیه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در کنار مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم، بار دیگر تجدید میثاق می‌کنیم که در راستای اعتلای اسلام و نظام دینی از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از طلاب خواست تا عنایت و اهتمام ویژه‌ای به حضور در مجالس سطح شهر، مساجد و اماکن مقدس داشته باشند.

وی گفت: باید حضور طلاب در مساجد و اماکن مذهبی سطح شهر به‌ویژه برای اقامه نماز صبح افزایش یافته و حشر و نشر مستمر آن‌ها با مردم بیشتر از گذشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha