جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و طنین‌اندازی ندای دل‌نشین لبیک یا حسین نوید بصیرت حسینی می‌دهد و فرصتی است مغتنم برای مرور درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام‌جمعه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی،‌ بدین شرح می‌باشد:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یکی از افتخارات آیین اسلام توجه ویژه و برجسته به تعلیم و تربیت است .آنگاه‌که فرشته وحی در آغازین پیام نورانی حضرت رحمان ، امر به خواندن می‌کند، از آموختن می‌گوید و در جای‌جای این کتاب الهی به مقوله مهم تعلیم و تربیت توجه ویژه دارد. تقویم پرافتخار کشور عزیزمان ایران نیز سرشار است از عطر حضور علما، اندیشمندان و فرهیختگانی که نامشان بر تارک هستی همچون نگینی می‌درخشد و خواهد درخشید . در این میان نهاد مقدس آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از مؤثرترین عوامل مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی دارای نقشی بی‌بدیل در رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور می‌باشد.
آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و طنین‌اندازی ندای دل‌نشین لبیک یا حسین نوید بصیرت حسینی می‌دهد و فرصتی است مغتنم برای مرور درس‌ها و عبرت‌های عاشورا . هم‌زمانی بهار علم و دانش با هفته بزرگداشت دفاع مقدس نیز مجالی گران‌بهاست برای بیان اندیشه‌های بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و دلاوری‌های سربازان روح‌الله که در مکتب سید و سالار شهیدان، درس عزت ، ایثار ، ولایتمداری و مبارزه همیشگی با استکبار را آموختند و حماسه‌ها آفریدند.
و امروز زمان دیده‌بانی شما جوان و نوجوان عزیز است . شما افسران جنگ نرم . شما دانش آموزان و دانشجویان عزیزی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی گردانندگان چرخ‌های فردای این مملکت هستید. بدانید که کشور به میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی مؤمن، وفادار، امیدوار، بانشاط، فعّال و با ابتکار احتیاج مبرم دارد .
در جوار کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دعاگوی شما نور چشمان بوده و مراتب سپاس و قدرشناسی خود را به اساتید، معلمان، مربیان و خانواده فرهیخته و زحمت‌کش آموزش‌وپرورش که سکان‌داری این عرصه مهم و حساس را بر عهده‌دارند اعلام می‌دارم.
یاد و خاطره امام راحل و شهدای گران‌قدر، خاصه شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی اخیر را گرامی داشته و از خدای مهربان علو درجات را برایشان مسالت دارم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید محمد سعیدی
امام‌جمعه و تولیت آستان مقدس قم
اول مهرماه 1397

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha