پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عزاداری

حوزه/فلسفه عزاداری امام حسین(ع) بیش از اینکه در غم و اندوه اهل بیت باشد، ادامه دهنده راه و فکر روشن امام حسین(ع) در روشنگری و بیدار کردن جامعه اسلامی در مقابله با ظلم و ستم و ویران کردن کاخ های ستمگران است، و ان شاءلله همین منبرها و برنامه های تبلیغی محرم و صفر زمینه ساز حکومت عدل امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، اکنون که بازار شبهه افکنی داغ است و مسلمانان و حتی شیعیان را با چهار شبهه گمراه می کنند و عقایدشان را از آن ها می دزدند، باید همه ملت بزرگ ایران هوشیار باشند و برگزار کنندگان این مراسمات نیز عزاداری امام حسین(ع) را آنگونه که طبق دستوران اسلام و بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته، طرح ریزی کنند، تا این که زمینه شبهه افکنی ها از بین برود.

تبیین قیام عاشورا باید تا اربعین ادامه پیدا کند

حجت الاسلام مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه ایام حزن و اندوه اهل بیت از روز عاشورا شروع می شود، اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) و قیامی که انجام دادند در راستای احیای دین، اسلام و مبارزه با انحرافات و کجی های به وجود آمده در آن دوران بود، لذا می طلبد تا پرداختن به این فلسفه تنها به ده روز اول محدود نشود و تا اربعین ادامه پیدا کند.

وی افزود: امام حسین(ع) در این راه، جان، مال و نزدیکان خود را فدا کردند، تا اینکه اسلام به مسیر اصلی خود برگردد، و جلوی انحرافی که در دین ایجاد شده و همچنین افرادی که بر جامعه مسلمانان تسلط یافته بودن را بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بعد از واقعه عاشورا که در ظاهرا با پیروزی جبهه یزیدیان صورت گرفت، اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) که پیام آوران کربلا بودند، تمام سجایا و اتفاقاتی که افتاده بود و ظلم ها و ستم های یزیدیان را برملا و از طرفی هدف قیام امام حسین(ع) را برای مردم روشن کردند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه اگر پیام کربلا به درستی منتقل نمی شد درراستای همان اهداف شومی پیش می رفت که طاغوتیان داشند و این جنگ را نیز وارونه جلوه می دادند، تصریح کرد: امام حسین(ع) می دانستند و پیش بینی می کردند که تهمتی به ایشان خواهند زد، لذا به گونه ای صحنه کربلا را مدیریت کردند که زمینه شبهاتی که الغا شده بود، منتفی شد.

امام حسین(ع) نقشه های یزیدیان را خنثی کرد

وی عنوان داشت: اینکه امام حسین(ع) مسیرشان را به خارج از مدینه و مکه انتخاب کردند، و زن و فرزاندان خود را با خود به کربلا آوردند، و بارها و بارها خطبه خواندند و مردم را ارشاد کردند، حاکی از آن است که امام حسین(ع) تمامی نقشه های یزیدیان را خوانده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی بیان کرد: اگر واقعیت هایی که در کربلا به وجود آمد، چه در آن زمان توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و چه امروز توسط مبلغین و رسانه ها منعکس نمی شد، این سوال برای 1.5 میلیارد مسلمان و پیرو اهل بیت(ع) به وجود می آمد که چرا فرزند رسول خدا(ص) به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام مشرفی تأکید کرد: اگر این سؤال به درستی در مراسمات عزاداری و منبرها و برنامه های صدا و سیما و رسانه های ارزشی منعکس و پاسخ داده نشود، هدف از قیام امام حسین(ع) به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین قرآن ناطق است یادآور شد: هم در آن زمان یزید به دنبال وارونه جلوه دادن قیام عاشورا بود و هم این زمان افرادی هستند که به دنباله رو این تفکر هستند، اما باید دانست که حرکت امام حسین درس آموز و الگو دهنده است و این افراد از تحریف آن عاجز خواهند بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ابرزا داشت: دشمنان اسلام، حرکت امام حسین(ع) را تحریف می کنند، تا منافعشان دچار آسیب نشود و ملت ها با یکدیگر متحد نگردند و در مقابل جبهه استکبار مقاومتی صورت نگیرد تا حاکمان عربستان، فرزندان مظلوم یمن را در محاصره قرار دهند.

استکبار جهانی با حرکت هایی از نوع قیام امام حسین(ع) مخالفند

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: استکبار جهانی با حرکت هایی از نوع قیام امام حسین(ع) مخالفند و هر روز شبهه ای ایجاد کرده و از هزینه هایی که در راه امام حسین(ع) می شود، انتقاد می کند و می گوید به جای آن بیاییم کودکان را شاد کنیم.

وی افزود: فردی که این شبهه را مطرح می کند هدفش مشخص است  و می‌داند که چه می کند، اما آن فردی که این شبهه را منعکس و پخش می کند متوجه نیست که در دام چه نقشه ای افتاده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی بیان داشت: آن عملی که کودکان را شاد می کند همین عزاداری برای امام حسین(ع) است، و آن افرادی که این چنین شبهاتی را مطرح می کنند به دنبال این هستند که با خیال راحت تر سر کودکان یمنی را ببرند.

حجت الاسلام مشرفی افزود: فلسفه عزاداری امام حسین(ع) بیش از اینکه در غم و اندوه اهل بیت باشد، ادامه دهنده راه و فکر روشن امام حسین(ع) در روشنگری و بیدار کردن جامعه اسلامی در مقابله با ظلم و ستم و ویران کردن کاخ های ستمگران است، و ان شاءلله همین منبرها و برنامه های تبلیغی محرم و صفر زمینه ساز حکومت عدل امام زمان(عج) خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون که بازار شبهه افکنی داغ است و مسلمانان و حتی شیعیان را با چهار شبهه گمراه می کنند و عقایدشان را از آن ها می دزدند، باید همه ملت بزرگ ایران هوشیار باشند و برگزار کنندگان این مراسمات نیز عزاداری امام حسین(ع) را آنگونه که طبق دستوران اسلام و بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته، طرح ریزی کنند، تا این که زمینه شبهه افکنی ها از بین برود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی مطرح کرد: امام حسین(ع) برای احیای نماز و عدالت به شهادت رسید، لذا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که شخصی تا نیمه های شب عزادار امام حسین(ع) باشد اما نماز صبحش قضا شود، لذا هر نوع اقدامی که با هدف اصلی امام حسین(ع) مغایرت داشته باشد، مردود و مورد پسند حضرت نخواهد بود.

جهان اسلام باید یکپارچه و متحد باشد

حجت الاسلام مشرفی عنوان کرد: جهان اسلام باید یکپارچه و متحد باشد و نباید یکسری صداهایی بلند شود که باعث متفرق شدن افراد گردد، تا این که بعدا دشمن زمینه هایی بیابد و وارد گروه ها شود و توسط خود مسلمانان، گروه های دیگر اسلامی را مورد تجاوز و حمله و کشتار قرار دهد کاری که در عربستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شیعه انگلیسی شیعه نیست، بیان کرد: هر فردی که چه با رفتار خود و چه اعمالش به نوعی به اهداف دشمنان کمک کند و باعث تفرقه جهان اسلام گردد، و یک سری مطالبی را پیگیری کند که اولویت جهان اسلام نیست و با خط ولایت و امام مسلمین مقابله کرده و خط دیگری را برای خود ترسیم کند، چنین فردی شیعه محسوب نمی گردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ابراز داشت: انگلیس به خاطر خباثتی که دارد، حتی ممکن است از یک گروهی تحت عنوان شیعه فاطمی و علوی و.. برای پیشبرد اهداف خود حمایت کند، و خود این افراد نیز نفهمند که عامل تفرقه شده اند و نقشه های این روباه مکار را پیاده می کنند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه عزاداری های روشنگرانه مورد تأیید همگان است، ادامه داد: قیام امام حسین(ع) اگر آنگونه که صورت گرفته، برای مردم مسلمان جهان تبیین شود، آن ها را حول یک شعار واحد اقامه دین و امر به معروف جمع می کند.

تبیین شرایط موجود، ایستادگی مردم را در پی خواهد داشت

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) یک پیام دارد و آن اتحاد مسلمانان است، گفت: طبیعی است که اگر هر فردی نقشه دشمن را بخواند و به اوضاع و شرایط خودش واقف باشد، شبهات وی را از پای درنمی آورند، و اگر هیات های عزاداری این موضوع را جزء برنامه های اصلی خود قرار دهد و به تبیین نقشه های دشمنان بپردازد مردم نیز حتما ایستادگی خواهند کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی یادآور شد: امام حسین(ع) با همه اهل بیت خود برای دین اسلام به شهادت رسیده است و ما نیز باید این شرایط اقتصادی موجود را تحمل کنیم و اگر مردم نیز موضوعات را متوجه شوند حتما آستانه تحمل خود را بالا می برند، و به مانند برخی از نماینده گان مجلس که از تریبون خانه ملت، ملت را بدبخت و بیچاره قلمداد می کنند و دست ها را به نشانه تسلیم بالا نگه می دارند، نخواهند بود.

حجت الاسلام مشرفی افزود: مردم به خاطر باورها و عقیده بسیار قوی که به اهل بیت دارند، وقتی بدانند که جریان، جریان استکبار است و این ها نقشه هایی است که برای به زانو درآوردن انقلاب طرح ریزی و اجرا می شود، حتما مقاومت می کنند، و آمادگی خود را برای هر نوع مشکل دیگری را نیز اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: روحانیون نیز باید علی رغم اینکه به مباحث معرفتی، عقاید، احکام و تاریخ عاشورا می پردازند، ضرورت های امروز از جمله تبیین نقشه های دشمنان را نیز مورد توجه قرار دهند، زیرا اگر به این موضوعات اشاره ای نکند، رسالت اصلی خود را انجام نداده اند.

مردم باید به داشته های خود افتخار کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، مردم نیاز به امید دارند و مبلّغ باید به گونه ای سخنرانی کند که مردم امیدوار، و به داشته های خود افتخار کنند و به ایستادگی 40 ساله خود ببالند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه با وجود این همه نقشه های شوم اما حرکت ما حرکت روبه رشد و پیشرفت بوده است، تصریح کرد: در این مرحله همه باید در صحنه باشند اما هر کس باید وظیفه خود را آنچه قانون مشخص کرده انجام دهد.

وی گفت: مسئولین در زمینه برطرف کردن مشکلات مردم نقش بسیار زیادی ایفا می کنند، و مبلغین نیز باید امید را به جامعه تزریق کرده و به شبهات مطرح شده پاسخ دهند، تا امسال نیز از این پیچ تاریخی گذر، و نقشه های دشمنان را برملا کنیم.

حمله تروریستی اهواز نشان دهنده درماندگی دشمنان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت چندین تن از مردم مظلوم در حادثه تروریستی اهواز، گفت: طرح ریزی و انجام چنین اقداماتی نشان از درماندگی دشمنان انقلاب اسلامی دارد.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: اینکه در یک مراسم چندین نفر از هم وطنانمان را به شهادت می رسانند، نشان از آن دارد که ما راه را درست رفته ایم و هزینه های میلیارد دلاری دشمنان هیچ سودی جز ذلت را برایشان به ارمغان نیاورده است، لذا این چنین مردم را مورد هدف قرار می دهند.

وی بیان داشت: ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر تمامی تحریم ها و فشارها، دشمنان را حیرت زده کرده، لذا به دنبال ناامن کردن کشور هستند تا از این طریق به اهداف خود برسند، اما مطمئن باشند، که اینبار نیز بینی یشان به خاک ذلت مالیده خواهد شد و باز هم ایران اسلامی پیروزمندانه صحنه را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha